PKO BP: liczba logowań do aplikacji IKO wzrosła o 47 proc. rdr w 2020 roku

Z rynku

Liczba logowań do aplikacji mobilnej IKO przekroczyła 1,15 mld w 2020 r., co oznacza wzrost o 47% r/r, podał PKO Bank Polski. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już wyraźnie 5 mln.

IKO PKO BP
Fot. PKO BP

Liczba logowań do aplikacji mobilnej IKO przekroczyła 1,15 mld w 2020 r., co oznacza wzrost o 47% r/r, podał PKO Bank Polski. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już wyraźnie 5 mln.

Aplikacja mobilna IKO jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Tylko w 2020 roku użytkownicy logowali się do niej rekordowe w skali roku ponad 1 mld 150 mln razy.

"W sumie od momentu uruchomienia IKO, w marcu 2013 roku, było już ponad 2,9 mld logowań. To oznacza, że ubiegłym roku wykonano prawie 40% z tych wszystkich logowań od początku działania aplikacji, a w porównaniu z rokiem 2019 to wzrost o 47%. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już wyraźnie 5 mln, najwięcej na polskim rynku bankowym, i wciąż rośnie" - czytamy w komunikacie.

3,8 mld interakcji klientów w aplikacji IKO w 2020 roku

W 2020 roku mobilna bankowość PKO BP szybko się rozwijała. Liczba interakcji klientów w aplikacji IKO wyniosła w minionym roku 3,8 mld i jest to wzrost o 46% (plus 1,2 mld interakcji) w porównaniu z rokiem 2019. Liczba transakcji finansowych zleconych poprzez IKO od początku istnienia aplikacji do końca 2020 r. osiągnęła 637 mln. W samym 2020 roku było to 302 mln transakcji, co oznacza wzrost o 68% r/r. Średnia liczba logowań użytkownika do aplikacji IKO w  roku 2020 wyniosła 311, co daje wzrost o 19%, podano także.

"Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem i tu już widać sukces. Według raportu Finalta McKinsey, w przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO logują się oni do niej średnio o 1/3 więcej razy niż użytkownicy innych banków w Polsce i Europie . Jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich. Łatwiejsze procesy cyfrowe i duża oferta dodatkowych produktów (tzw. beyond banking) sprawia, że klienci chętnie z nich korzystają" - powiedziała dyrektor Departamentu Strategii PKO BP Aleksandra Sroka-Krzyżak, cytowana w materiale.

Cyfrowa ewolucja PKO BP przyspieszyła w dobie pandemii

Zostało wdrożonych wiele zdalnych procesów i usług, np. klienci mogą skorzystać z porady wideodoradcy online, złożyć dokumenty z kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir, otworzyć konta "na selfie" czy założyć rachunek inwestycyjny w serwisie iPKO, podsumowano.

Czytaj także: Ranking Finnoscore 2020: PKO Bank Polski europejskim liderem cyfrowej bankowości >>>

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

Udostępnij artykuł: