PKO BP udostępnił platformę ZenCard dla firm

Z rynku

PKO Bank Polski udostępnił klientom firmowym platformę ZenCard w swoich oddziałach oraz u doradców klienta korporacyjnego - podał bank.

Nasza strategia koncentruje się na transformacji cyfrowej, a rozwiązania takie jak #ZenCard przyczyniają się do popularyzacji płatności kartami i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce - twierdzi Szymon Wałach z @PKOBankPolski.

ZenCard umożliwia przedsiębiorcom organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala POS. W efekcie w prosty sposób mogą zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów. Rozwiązanie przyczynia się też do popularyzacji kart i obrotu bezgotówkowego w Polsce.

Bank podał, że z analiz wynika, iż w firmach, które dotychczas skorzystały z rozwiązania ZenCard, liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego jest pięciokrotnie większa w stosunku do innych programów, 37% więcej klientów powraca do danego punktu handlowego, a wartość zakupów klientów jest wyższa o 40%.

Nowy etap współpracy pomiędzy światem bankowości a fintechami

– Umiejętna współpraca dużych graczy ze startupami przynosi wielowymiarowe korzyści całemu rynkowi. PKO Bank Polski, który jest dziś partnerem pierwszego wyboru dla innowacyjnych spółek technologicznych, jest tego najlepszym dowodem. Nasza strategia koncentruje się na transformacji cyfrowej, a rozwiązania takie jak ZenCard przyczyniają się do popularyzacji płatności kartami i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Przedsiębiorcom dają zaś możliwość rozszerzenia i uatrakcyjnienia swoich usług, a w rezultacie zwiększenia sprzedaży. To szczególnie ważne dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – powiedział dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO BP Szymon Wałach.

Jak podkreślił prezes ZenCard Krzysztof Klimczak, technologia spółki jest bardzo atrakcyjna dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym, jak również dla dużych sieci handlowych i usługowych, które dzięki gotowemu rozwiązaniu mogą znacząco zwiększyć efektywność swoich obecnych działań lojalnościowych i marketingowych.

– Wchodząc na początku 2017 roku do Grupy PKO Banku Polskiego, zapoczątkowaliśmy zupełnie nowy etap współpracy pomiędzy światem bankowości a fintechami, a efekty są już dziś dostępne dla dużej grupy klientów – powiedział Klimczak.

 

Źródło: ISBnews