Platforma Automarket.pl z Grupy PKO BP planuje sprzedaż 4 tys. samochodów w 2022 roku

Z rynku

Platforma Automarket.pl - należąca do grupy PKO Banku Polskiego - planuje sprzedać 4 tys. samochodów w 2022 roku, w porównaniu do ponad 3 tys. pojazdów w 2021 r., podało PKO Leasing.

Automarket
Fot. PKO Leasing

Platforma Automarket.pl - należąca do grupy PKO Banku Polskiego - planuje sprzedać 4 tys. samochodów w 2022 roku, w porównaniu do ponad 3 tys. pojazdów w 2021 r., podało PKO Leasing.

Mimo pandemii i trudnych warunków podażowych, dynamika wzrostu w IV kwartale 2021 r. wyniosła 40% kw/kw, a ponad 80% klientów zdecydowało się sfinansować umowy za pomocą wynajmu długoterminowego i leasingu, poinformowano.

Sprzedaż na początku roku utrzymywała się na poziomie 150 pojazdów miesięcznie, a pod koniec roku zbliżyła się do 400 samochodów nabywanych przez klientów w ciągu miesiąca, zaznaczono.

Pod koniec roku sprzedaż na platformie Automarket.pl wyraźnie nabrała tempa. 

"W czwartym kwartale zanotowaliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 40% w porównaniu z trzecim kwartałem, poprawiła się także rentowność na poziomie marży i to pomimo rynku pełnego wyzwań: niskiej podaży aut oraz trwającej pandemii. Cały rok 2021 nauczył nas elastyczności ofertowej oraz wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów. Osiągnięcie założonego przez nas celu było również możliwe dzięki współpracującym z nami dealerom, którzy pomimo trudnych warunków rynkowych zauważyli potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów" - powiedział prezes PKO Leasing Paweł Pach, cytowany w komunikacie.

W ciągu roku stronę odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników

W ciągu roku stronę odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników. Klienci platformy to mieszkańcy głównie  dużych miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin), z czego 54% stanowią przedsiębiorcy, a 46% to osoby prywatne.

Obecnie Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami,

Obecnie Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami, w tym z 94 punktami sprzedaży w 75 lokalizacjach. Dzięki temu w 2021 roku platforma zyskała ok. 6 tys. nowych pojazdów, co daje średni wynik 500 nowych ofert w każdym miesiącu, wynika także z materiału.

Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 381 mld zł na koniec 2020 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: