Płatności zbliżeniowe: już 86 proc. Polaków płaciło w ten sposób

Finanse osobiste

Człowiek trzymający kartę kredytową

Odsetek polskich konsumentów, którzy dokonali płatności zbliżeniowej wzrósł o 5 pkt proc. w ciągu 12 miesięcy i sięga 86%, wynika z raportu Digital Payments Study 2017, przygotowanego na zlecenie Visa.

Visa: odsetek polskich konsumentów, którzy dokonali płatności zbliżeniowej wzrósł o 5 pkt proc. w ciągu 12 miesięcy i sięga 86%

“Konsumenci, którzy płacą już zbliżeniowo, chętniej wykorzystują swoje urządzenia mobilne do bankowania online (71% wskazań) czy przesyłania pieniędzy swojej rodzinie i znajomym (46%), niż osoby, które z takich płatności nie korzystają. Są oni też optymistycznie nastawieni do innowacyjnych metod płatności – 88% z nich wierzy, że w ciągu następnych trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych” – czytamy w komunikacie.

Rośnie zaufanie do biometrii

Rośnie zaufanie do autentykacji za pomocą biometrii – za bezpieczną uważa ją 83% badanych, co stanowi wzrost o 23 pkt proc. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu. Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 85%.

Płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na innowacyjne metody płacenia

Skanowanie odcisku palca jest również postrzegane jako najbezpieczniejsze rozwiązanie – za takie uważa je 74% badanych. 41% pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

“Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów” – powiedział dyrektor Visa w Polsce Adrian Kurowski, cytowany w komunikacie.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

Źródło: ISBnews