Poczta Polska: zainteresowanie usługami online wzrosło o 40 proc. w 2020 roku

Bezgotówkowo / Gospodarka

Poczta Polska odnotowała 40% wzrostu zainteresowania klientów usługami pocztowymi za pośrednictwem e-formularzy oraz 25% wzrostu sprzedaży e-kartki na platformie Envelo, podała spółka.

Płatności Apple Pay w Banku Pocztowym i Envelo
Fot. Bank Pocztowy

Poczta Polska odnotowała 40% wzrostu zainteresowania klientów usługami pocztowymi za pośrednictwem e-formularzy oraz 25% wzrostu sprzedaży e-kartki na platformie Envelo, podała spółka.

"Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. [...] W 2020 roku klienci Poczty Polskiej wykazywali o 40% wyższe zainteresowanie usługami pocztowymi zgłaszanymi online za pośrednictwem e-formularzy, niż w roku 2019. Największy wzrost zainteresowania klientów dotyczy usług: polecony do skrzynki (ponad 70%), eINFO-awizo (ponad 60%), przechowywania przesyłek (ponad 60%) oraz żądania dosyłania (40%)" - czytamy w komunikacie.

Wysłanie kartek pocztowych i zakup znaczków pocztowych za pośrednictwem strony internetowej

Poczta Polska umożliwia również wysłanie kartek pocztowych i zakup znaczków pocztowych za pośrednictwem strony internetowej envelo.pl. Sprzedaż kartek pocztowych za pośrednictwem platformy Envelo w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. wzrosła o niemal 25%, zaś wzrost sprzedaży znaczków wynosi niemal 20%, podano także.

Czytaj także: Mobilny Bankowiec: kredyt Banku Pocztowego weźmiesz u listonosza przez tablet >>>

Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, więc Poczta Polska proponuje proste i przyjazne rozwiązania.

"Konsekwentnie przygotowujemy się do pełnienia funkcji Narodowego Operatora Cyfrowego. Naszym celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu" - powiedział wiceprezes Poczty Polskiej Krzysztof Falkowski, cytowany w komunikacie.

Usługa eINFO-awizo

Od sierpnia 2020 r. chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej można zgłaszać online, a swoją tożsamość potwierdzać przy użyciu profilu zaufanego. eINFO-awizo to bezpłatna usługa, umożliwiająca otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej. Dosyłanie to rozwiązani dla osób, które zmieniają miejsce zamieszkania lub pobytu i chcą, aby przesyłki trafiały pod nowy adres. Przesyłki adresowane do klienta pod stary adres będę przesyłane pod nowy, który  wskaże w formularzu. Doręczenie na życzenie to usługa, która umożliwia klientom ponowne doręczenie awizowanej przesyłki poleconej. Można wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przedziale czasowym, w godzinach otwarcia placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę. W ramach usługi przechowywania przesyłek Poczta Polska może przechowywać przesyłkę nawet cztery tygodnie po pierwszej próbie doręczenia, wymieniono.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: