Poczta Polska zwiększy liczbę terminali płatniczych do 15 tys. w ciągu trzech lat

Bezgotówkowo

Poczta Polska podpisała nową umowę z konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego oraz eService Sp. z.o.o. w zakresie bezgotówkowych usług płatniczych, podał operator. Liczba terminali POS ma się zwiększyć do 15 tys. z 12 tys. w ciągu najbliższych 3 lat, dodano.

Placówka Poczty Polskiej
Fot. Stock.adobe.com/Kristina Blokhin

Poczta Polska podpisała nową umowę z konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego oraz eService Sp. z.o.o. w zakresie bezgotówkowych usług płatniczych, podał operator. Liczba terminali POS ma się zwiększyć do 15 tys. z 12 tys. w ciągu najbliższych 3 lat, dodano.

Nowa umowa Poczty Polskiej z konsorcjum, obejmująca najbliższe 3 lata, pozwoli na zwiększenie nie tylko liczby użytkowanych przez Pocztę terminali POS z 12 do 15 tys., ale także umożliwi uruchomienie innych nowoczesnych rozwiązań płatniczych.  

"Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. Umowa z konsorcjum umożliwia w ramach dzierżawy terminali POS świadczenie szerokiego wachlarza takich usług, a w przyszłości umożliwi wdrażanie nowych innowacyjnych rozwiązań" - powiedział wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony, cytowany w komunikacie. 

W ciągu 8 miesięcy 2021 r. liczba transakcji kartami wzrosła o 14 proc. rdr

Według Poczty Polskiej, w ciągu 8 miesięcy 2021 r. liczba transakcji kartami wzrosła o 14% r/r. Natomiast liczba transakcji BLIK-iem wzrosła o 115%. W tym samym okresie zwiększyła się również liczba płatności kartą u kurierów o 19%. Zawarta przez Pocztę umowa pozwala także na wdrażanie nowych rozwiązań płatniczych. We wrześniu br. pojawiło się Multi MCC, które pozwala na wygodne płacenie kartą lub BLIK-iem za zakupy produktów Totalizatora Sportowego, a w przyszłości możliwe będą także płatności wymagające odrębnego kodu MCC.

"Umowa z Pocztą Polską realizuje nasze strategiczne cele. Z jednej strony chcemy stawać się bankiem coraz bardziej cyfrowym, świadczącym nowoczesne usługi w ramach Grupy Poczty Polskiej. Z drugiej zaś strony, Bank Pocztowy aktywnie wspiera te działania, które zmniejszają poziom wykluczenia obywateli polskich w zakresie korzystania z oferty rynku finansowego, w tym w szczególności płatności bezgotówkowych. Nowe usługi, które będzie świadczyć konsorcjum  w przyszłości będą wspierać działania na rzecz rozwoju społeczeństwa cyfrowego w Polsce" - powiedział wiceprezes, p.o. prezesa Banku Pocztowego Jakub Słupiński.

Czytaj także: W Banku Pocztowym założysz konto bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej >>>

Poczta Polska obecnie dysponuje 8,5 tys. terminali POS w 4,6 tys. placówkach własnych oraz 3,5 tys. terminali POS mobilnych, z których korzystają kurierzy. Stanowi to najliczniejszą sieć terminali POS, jaką obsługuje eService u jednego podmiotu. Daje to Poczcie Polskiej pozycję największego klienta, którego obsługuje lider polskiego rynku usług płatniczych, podkreślono w materiale.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.

Źródło: PAP BIZNES
Udostępnij artykuł: