Podkarpacki Bank Spółdzielczy wprowadza przelewy natychmiastowe Express Elixir

Bankowość

Klienci Podkarpackiego Banku Spółdzielczego mogą już korzystać z przelewów realizowanych w obsługiwanym przez KIR systemie Express Elixir. System umożliwia przesyłanie pieniędzy, pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych bankach, w czasie liczonym w sekundach. Usługa dostępna jest przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - także w dni wolne od pracy - zarówno dla osób indywidualnych, jak i przedsiębiorców.

Jak wynika z tegorocznego badania wizerunku sektora bankowego, zrealizowanego dla Związku Banków Polskich i KIR przez TNS Polska, co trzeci klient banku za najważniejszą cechę przelewu uznaje szybkość jego realizacji. Podkarpacki Bank Spółdzielczy postanowił wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. – Szczycimy się doświadczeniem wynikającym z ponad 140-letniej historii. Stabilny fundament kompetencyjny pozwala nam efektywnie budować i rozwijać konkurencyjne portfolio produktów. Stawiamy na innowacyjne rozwiązania. Jesteśmy nowoczesną instytucją finansową, w której priorytetem działalności jest zadowolenie klientów – mówi Lesław Wojtas, prezes Zarządu Podkarpackiego Banku Spółdzielczego.

Płatności natychmiastowe obecne są na polskim rynku usług bankowych nieco ponad trzy lata. Ich liczba i wartość rośnie z miesiąca na miesiąc. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2015 r. klienci banków zlecili w systemie Express Elixir ponad 815 tys. przelewów o łącznej wartości 3,6 mld zł.

Zdaniem Michała Szymańskiego, wiceprezesa Zarządu KIR, przelewy natychmiastowe należą do rozwiązań dopasowanych do stylu życia współczesnego konsumenta, dla którego naturalne jest płynne poruszanie się na granicy świata realnego i wirtualnego. – Klient banku obecny jest dziś głównie w kanałach elektronicznych, znacznie mniej w oddziale. Chętnie korzysta z innowacyjnych produktów bankowych i docenia ich możliwości. Stąd Express Elixir staje się ważną alternatywą dla standardowych przelewów przede wszystkim dlatego, że pozwala na pełną kontrolę momentu realizacji transakcji. Korzystanie z tej usługi nie ogranicza się do przypadków, kiedy niezbędne jest szybkie uregulowanie należności, choć jest wtedy bardzo docenianym “kołem ratunkowym” – podkreśla Michał Szymański.

Informacja o badaniu:
Badanie “Wizerunek polskiego sektora bankowego” zrealizowane zostało w marcu 2015 r. w ramach cyklicznego wielotematycznego badania Omnibus, przeprowadzanego przez TNS Polska na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+. Liczebność próby (N=998).

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy
Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.

Udostępnij artykuł: