Polski m-commerce jest wart 1 mld euro

Finanse i gospodarka

0007

Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków - to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30 proc. e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii - tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie serwisu RetailMeNot.

Według tego raportu obroty polskiego m-commerce wzrosły w 2015 roku ponad dwukrotnie (109 proc.). Jego wartość w 2016 roku osiągnie już 1 miliard euro. Jak duża jest to część obrotów całego naszego rynku e-commerce? Szacuje się, że na każde 6 euro wydane online przez Polaków, 1 euro przepłynie przez tablety lub smartfony. W 2016 roku polski e-klient pójdzie na “mobilne” zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro. W sumie, w przeliczeniu na jednego kupującego mobilnie, będzie to przeciętnie 128 euro.

– Polski rynek m-commerce ma ogromny potencjał i spodziewamy się, że w przyszłości będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Dynamikę polskiego m-commerce pokazuje fakt, że w latach 2013-2016 jego obroty zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. 28 procent polskich e-klientów zrobiło w zeszłym roku zakupy poprzez smartfony lub tablety. Te liczby potwierdzają, że urządzenia mobilne również w Polsce coraz częściej nie tylko pełnią funkcję swoistego asystenta zakupów – m-kupujący szukają na nich między innymi informacji o produktach i porównują ceny między sklepami, lecz również są ważnym kanałem sprzedaży – mówi Mike Lester, Vice President and General Manager, New Markets w RetailMeNot.

160614.mcommerce

Marcin Złoch

Udostępnij artykuł: