Polski start-up Cashy zwycięzcą konkursu Startup Cup powered by SAS

Technologie i innowacje

Cashy
Źródło: Cashy

W ramach konkursu zorganizowanego przez polski oddział SAS we współpracy z The Heart i Mastercard zostały wybrane najbardziej innowacyjne projekty adresujące kluczowe potrzeby biznesowe klientów z sektora bankowego i ubezpieczeniowego.

#ArturFros: Bardzo cieszy nas duża liczba zgłoszonych projektów z Polski. To tylko potwierdza fakt, że na naszym rynku z sukcesem funkcjonuje wielu innowatorów #Startup Cup #NoweTechnologie #Innowacje #SektorFinansowy #TheHeartWarsaw #Cashy @SASpoland @MastercardPL

Konkurs dla start-upów specjalizujących się w obszarach AI driven services, data monetization, open banking i credit scoring został rozstrzygnięty.

Firma Cashy, która zajęła pierwsze miejsce, otrzymała nagrodę finansową w wysokości 10 tys. dolarów, co pozwoli jej rozwinąć przedstawiony projekt.

Ponadto zwycięski start-up uzyska również wsparcie biznesowe, między innymi w zakresie kontaktów z klientami SAS, którym będzie mógł zaprezentować swoje pomysły podczas specjalnie zaaranżowanych spotkań.

Zwycięski start-up Cashy oferuje firmom platformę do aktywnego i automatycznego składania ofert wcześniejszej płatności ich kontrahentom w zamian za kilkuprocentową premię.

Użytkownicy systemu mogą dzięki temu generować oszczędności, a dostawcy otrzymują pieniądze wtedy, kiedy ich potrzebują. Nowatorskie rozwiązanie ma być alternatywą dla mikrofaktoringu oraz tzw. chwilówek.

Czytaj także: Gdzie start-upy przyspieszają ratowanie gospodarki w czasie koronakryzysu?

Kolejne miejsca w konkursie zajęły ukraińsko-amerykański start-up Upswot oraz polski start-up Placeme.

Upswot oferuje platformę dla klientów mid-market do pobierania, integrowania, mapowania i analizowania autoryzowanych danych z różnych kategorii aplikacji biznesowych, z których regularnie korzystają małe i średnie firmy.

Placeme jest narzędziem online, które dostarcza kompleksowe wskaźniki dotyczące zachowań i ścieżek klientów w świecie rzeczywistym. W taki sposób Placeme pomaga zespołom marketingowym i sprzedażowym planować skuteczne działania.

Start-upy, które znalazły się na podium, otrzymają darmowy dostęp do technologii SAS (w tym SAS Viya, SAS ESP, SAS Intelligent Decisioning) na okres 6 miesięcy. Istotnym wsparciem będzie również mentoring ze strony ekspertów SAS w postaci warsztatów oraz cotygodniowych konsultacji w okresie jednego miesiąca.

Polska zagłębiem start-upów

Wśród ośmiu finalistów Startup Cup znalazły się aż cztery firmy z Polski. Pozostałe projekty pochodziły z Norwegii i Wielkiej Brytanii, a jeden projekt to wspólna inicjatywa innowatorów z Ukrainy i Stanów Zjednoczonych.

‒ Bardzo cieszy nas duża liczba zgłoszonych projektów z Polski. To tylko potwierdza fakt, że na naszym rynku z sukcesem funkcjonuje wielu innowatorów, którzy mają interesujące, niestandardowe pomysły i umiejętność ich zrealizowania w praktyce.

Transformacja, przez którą przechodzi obecnie branża finansowa, wymusza stałe nastawienie na kreowanie innowacji we wszystkich obszarach działania z wykorzystaniem najnowszych technologii, w tym zaawansowanej analityki.

To ogromna szansa dla kreatywnych firm, które mogą konkurować świeżym spojrzeniem na najważniejsze wyzwania tej branży – podkreśla Artur Fros, Senior Business Solution Manager w SAS Polska.

Czytaj także: Alior Bank: trzy start-upy z RBL_START będą pracować nad rozwojem aplikacji bankowej

Instytucje finansowe zmagają się obecnie ze znacznymi zmianami w nawykach konsumentów i przepływie strumieni finansowych. Na znaczeniu zyskują narzędzia ułatwiające klientom świadome i bezpieczne inwestycje w oparciu o sprawdzone informacje.

Przykładowo, zgłoszona do konkursu Startup Cup aplikacja CashCoach pozwala na kształtowanie pozytywnych nawyków finansowych i nagradzanie użytkowników, którzy decydują się na regularne oszczędzanie. Jest to szczególnie ważne obecnie, kiedy w związku z kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa wiele osób odkłada mniej środków finansowych.

Nie mniej istotne są również technologie umożliwiające: walkę z nadużyciami, np. poprzez kontrolę wydatków pracowników w czasie rzeczywistym, automatyzację zarządzania informacjami o kliencie, w tym analizę wiadomości tekstowych czy optymalizujące proces scoringu kredytowego.

Konkurs Startup Cup

Konkurs został zorganizowany przez firmę SAS, lidera analityki i AI, w partnerstwie z korporacyjnym „Company Builderem” The Heart oraz firmą Mastercard.

Harmonogram konkursu obejmował dwa etapy. W pierwszej części wymagane było przesłanie opisu rozwiązania i wyzwań biznesowych, na które odpowiada. Opisy projektów zostały ocenione przez SAS, The Heart oraz Mastercard.

Najlepsze projekty zakwalifikowano do drugiego etapu, w którym zostały zaprezentowane przed jury złożonym z przedstawicieli organizatorów konkursu oraz ekspertów reprezentujących sektor finansowy.

Więcej informacji na stronie: Startup Cup powered by SAS.

Źródło: SAS Institute
Udostępnij artykuł: