Polskie banki na Facebooku – grudzień 2011

Bankowość na facebooku nie jest łatwą kategorią. Ogólnie charakteryzuje ją stosunkowo niewielka liczebność fanpage'y i zazwyczaj niewielki odsetek zaangażowanych fanów. Trudno jest więc odwoływać się do emocji.

Bankowość na facebooku nie jest łatwą kategorią. Ogólnie charakteryzuje ją stosunkowo niewielka liczebność fanpage'y i zazwyczaj niewielki odsetek zaangażowanych fanów. Trudno jest więc odwoływać się do emocji.

dr Jan Zając - pracownik Uniwersytetu Warszawskiego,
prezes SmartNet Research & Solutions i współtwórca Fanpage Trender

Dwa banki przyjęły więc inny model obecności na Facebooku: BGŻ przez zafascynowanie rowerami prowadzi fanpage "Kocham Rower", a Polbank sponsoruje na Facebooku Justynę Kowalczyk.W grudniu po raz pierwszy od wielu miesięcy doszło do zauważalnych przetasowań w kategorii bankowej.Choć stale liderem jest BZ WBK, który konsekwentnie poprawia swą pozycję i po raz kolejny prowadzi nie tylko pod względem liczby fanów, ale też zaangażowania największej ich liczby, to w górę idą fanpejdże PKO BP i Inteligo, a także BNP Paribas, Citi Mobile i Volkswagen. Marsz w górę rankingu kontynuuje też Kredyt Bank, który dobrze angażuje stosunkowo niewielką grupę fanów.

Awansom tym towarzyszy zarazem brak zmian u dotychczasowej czołówki - ING i mBanku.

Banki - najważniejsze obserwacje:

  • Największymi fanpage'ami w branży były BZ WBK, PKO Bank Polski, Citi Mobile PL.
  • Najwięcej fanów przybyło stronom PKO Bank Polski, Citi Mobile PL, VOLKSWAGEN BANK direct.
  • Pod względem liczby zaangażowanych fanów najlepiej wypadają fanpage BZ WBK, PKO Bank Polski, Alior Bank.
  • Największy procent swoich fanów zaangażowały strony Inkubator Przedsiębiorczości Idea Banku oraz Zwykły Bohater, za którym stoi m.in. Bank BPH.
  • Pierwsza trójka według liczby zaangażowanych fanów, to niezmiennie BZ WBK, a do niego dołączyły, PKO Bank Polski oraz Alior Bank. Największy % zaangażowanych fanów - bo aż 31% utrzymuje Inkubator przedsiębiorczości Idea Banku; poziom 12% zaangażowanych fanów to wynik fanpagea Zwykły Bohater Banku BPH
  • Najwyższa wartość Interactivity należy do Kredyt Banku, tuż za nim uplasował się dotychczasowy lider polskiego facebooka BZ WBK.
  • Najwyższe wartości Relative Interactivity osiągnęły fanpage Kredyt Bank, Zwykły Bohater (Bank BPH), Multibank ? Pod względem nowego parametru - "liczby osób, które mówiły o stronach" - najlepiej wypadły fanpage PKO Bank Polski, VOLKSWAGEN BANK direct, BZ WBK.

Aby zobaczyć analizę Polskie banki na Facebooku - grudzień 2011 kliknij tutaj.

Udostępnij artykuł: