Pomoc Alior Banku dla klientów poszkodowanych w sierpniowych nawałnicach

Z rynku

Od 1 września br. klienci Alior Banku, którzy ucierpieli w wyniku sierpniowych nawałnic w województwach kujawsko-pomorskim oraz pomorskim, mogą skorzystać ze specjalnych rozwiązań, mających na celu wsparcie poszkodowanych. Pomoc przeznaczona jest dla klientów posiadających w banku kredyty hipoteczne i pożyczki gotówkowe. W pomoc dla poszkodowanych zaangażowali się także pracownicy Alior Banku, organizując zbiórkę środków pieniężnych oraz najpotrzebniejszych rzeczy. Bank przekaże również fundusze na odbudowę świetlic wiejskich w dwóch miejscowościach, które ucierpiały podczas nawałnic.

Alior Bank przygotował rozwiązania, które mają na celu pomóc klientom poszkodowanym podczas nawałnic w sierpniu br. Działania są skierowane do mieszkańców lub osób posiadających nieruchomości w województwie kujawsko-pomorskim (powiaty: bydgoski, nakielski, sępoleński, tucholski i żniński) oraz pomorskim (powiaty: bytowski, chojnicki, człuchowski, kartuski, kościerski i lęborski).

Klienci Alior Banku posiadający kredyty hipoteczne lub pożyczki gotówkowe mogą wnioskować o karencję w spłacie obejmującą raty kapitałowo – odsetkowe albo raty kapitałowe na okres do 12 miesięcy. Aby ubiegać się o taką pomoc, wystarczy skontaktować się z bankiem pod specjalnym numerem telefonu: (22) 417 49 47 (dostępnym w dni robocze  w godz. 8.00-16.00). Pracownicy poinformują o decyzji również drogą telefoniczną. O zawieszenie płatności rat kredytu można także wnioskować drogą listowną, składając wniosek w oddziale banku lub kontaktując się poprzez infolinię.

Dodatkowo dla klientów posiadających w banku kredyt hipoteczny skrócony został proces wypłaty przysługującego im odszkodowania z polisy ubezpieczenia nieruchomości. W przypadku odszkodowania w wysokości do 15 tys. zł, zostanie ono przekazane bezpośrednio na rachunek klienta. Warunkiem jest terminowe spłacanie kredytu (brak zaległości powyżej 30 dni). Aby otrzymać odszkodowanie, niezbędne jest złożenie wniosku przez klienta bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeniowym, które wystawiło polisę ubezpieczenia nieruchomości. Towarzystwo skontaktuje się
z bankiem, aby ustalić sposób wypłaty odszkodowania.

Dla Alior Banku relacje z klientami są bardzo ważne. Mogą na nas liczyć także w tych najtrudniejszych dla nich momentach. Wierzę, że przygotowywane przez bank działania okażą się skuteczne i dadzą klientom niezbędny czas, aby mogli stanąć na nogi – powiedziała Urszula Krzyżanowska – Piękoś, Wiceprezes Zarządu Alior Banku.

O podjętych działaniach bank poinformuje klientów poprzez infolinię, stronę internetową banku, a do klientów posiadających kredyt hipoteczny zostaną wysłane wiadomości SMS. Klienci mogą skorzystać z przygotowanych rozwiązań do 30 września br.

Alior Bank przekaże 50 000 zł ze środków własnych na odbudowę uszkodzonych w wyniku nawałnic budynków komunalnych i świetlic wiejskich w miejscowościach Małe Gliśno oraz Orlik w gminie Brusy. Świetlice na co dzień służą jako miejsca spotkań dla wszystkich mieszkańców. Korzystają z nich także lokalne organizacje społeczne.

W pomoc spontanicznie zaangażowali się również pracownicy Alior Banku. W centralach banku w Gdańsku, Krakowie oraz Warszawie zbierane były środki oraz najpotrzebniejsze rzeczy, które w tym tygodniu zostały przekazane osobom poszkodowanym.

– Gmina Brusy i okolice są dla nas miejscem bardzo ważnym, część naszych pracowników i rodzin pochodzi z tych rejonów. W tych pięknych i wyjątkowych okolicach często spędzaliśmy wakacje lub organizowaliśmy spływy kajakowe. Było dla nas oczywiste, że musimy się zaangażować  i pomóc mieszkańcom w odbudowaniu tego co zostało zniszczone – podkreśla Milena Piotrowska, wolontariusz Alior Banku.

Alior Bank