Poradniki wideo w języku migowym dla niesłyszących proponuje ING

Edukacja / Finanse osobiste

język migowy
Fot. stock.adobe.com/Racle Fotodesign

ING Bank Śląski wprowadził kolejne rozwiązania, które ułatwią osobom niesłyszącym codzienne korzystanie z bankowości. W specjalnej sekcji na stronie internetowej banku zostało udostępnionych 5 filmów z tłumaczem języka migowego.

#KatarzynaStawecka: Najnowsze rozwiązanie ING może sprawić, że wiele z osób niesłyszących zacznie w pełni samodzielnie zarządzać swoimi finansami #OsobyNiesłyszące #PolskiJęzykMigowy #UsługiBankowe #WideoTłumaczOnline @ING__Polska

Filmy zostały przygotowane z użyciem Polskiego Języka Migowego i można się z nich dowiedzieć m.in. o podstawowych procesach w bankowości: jak otworzyć konto, jak zacząć korzystać z aplikacji mobilnej, co to jest BLIK i jak wysłać przelew.

500 tys. osób porozumiewa się językiem migowym jako podstawowym

Z danych firmy Migam wynika, że w Polsce jest ok. 500 tys. osób niesłyszących lub niedosłyszących, które uznają język migowy za swój podstawowy sposób porozumiewania się.

Na co dzień wiele spraw w bankach czy urzędach załatwiają w asyście osób zaufanych. Chętnie korzystają z Internetu i używają aplikacji na swoich smartfonach, ale często obawiają się, że nie rozumieją wszystkiego co jest napisane na ekranie.

Czytaj także: ZBP: słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym już dostępny

‒ Pomysł na stworzenie sekcji z materiałami video w języku migowym wynikał z zidentyfikowania nieznanego powszechnie problemu osób niesłyszących.

Wielu z nas uważa, że w celu skomunikowania się z osobą z dysfunkcją słuchu wystarczy przekazać spisaną treść.

A to niestety nie jest prawda. Naturalnym językiem osób głuchych jest migowy.

Najnowsze rozwiązanie ING może znacząco poprawić tę sytuację i sprawić, że wiele z tych osób zacznie w pełni samodzielnie zarządzać swoimi finansami – mówi Katarzyna Stawecka, dyrektor obszaru Digital Transformation w ING Banku Śląskim.

Czytaj także: Słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym pomoże w kontaktach z bankami

Wideopołączenie z tłumaczem migowym

Po konsultacjach z osobami niesłyszącymi, bank wprowadził kilka zmian, które sprawiły, że specjalna sekcja dedykowana dla tych osób na stronie internetowej jest lepiej wyeksponowana i bardziej użyteczna.

Jest to inicjatywa zgodna z realizowaną w banku Strategią Zrównoważonego Rozwoju i priorytetem Bank równych szans.

Sekcja będzie konsekwentnie rozbudowywana, wkrótce pojawią się kolejne filmy poradnikowo-instruktażowe.

ING Bank Śląski, jako pierwszy na polskim rynku, zaoferował możliwość posługiwania się polskim językiem migowym za pośrednictwem tłumaczy on-line (Tłumacz Migam) w placówkach bankowych.

Dzięki połączeniu wideo z tłumaczem, pracownicy banku mogą swobodnie rozmawiać z osobami, które porozumiewają się tylko w języku migowym.

Więcej informacji: https://www.ing.pl/kontakt/bank-dostepny-w-mig.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

Udostępnij artykuł: