„Poznań daje pracę” dane liczbowe i opinie ekspertów

Finanse i gospodarka

Strona internetowa, na której umieszczane są oferty pracy w Poznaniu - www.poznandajeprace.pl zanotowała do dziś ponad 40 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali prawie 400 tysięcy odsłon. Pracodawcy informują, że do tej pory otrzymali blisko tysiąc CV od osób chcących podjąć pracę w ich firmach. Kampania przeprowadzona była w również w prasie, radio, oraz na billboardach w ośmiu polskich miastach. W sprawie akcji zorganizowanej przez Miasto Poznań wypowiedzieli się eksperci.

Na uruchomionej platformie internetowej firmy z Konsorcjum Marki Poznań oraz te obserwujące kampanię wciąż na bieżąco dodają swoje oferty pracy. Od startu kampanii nie minęły nawet dwa miesiące, proces rekrutowania pracowników w firmach zaangażowanych w „Poznań daje pracę” wciąż trwa.

Inwestorzy, wybierając lokalizacje pod swoje nowe projekty, preferują miejsca, gdzie są dostępni dobrze wykwalifikowani pracownicy. Polski rynek pracy charakteryzuje się jednak niską mobilnością – tj. pracownicy są mało skłonni do przeprowadzki za pracą. Projekt Miasta Poznań wychodzi naprzeciw temu problemowi. – mówi Paweł Bochniarz, Dyrektor działu marketingu, komunikacji i rozwoju biznesu w PwC Polska.

Na próbę podjęcia pracy w Poznaniu decydowali się między innymi mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Łodzi, Bydgoszczy czy Zielonej Góry. Z ponad 300 opublikowanych ogłoszeń, proces aplikowania został zakończony w przypadku ponad 170 ofert, które zostały już usunięte ze strony internetowej, niemniej rekrutacja na te stanowiska jest w toku.

W pozostałych około 120 przypadkach aplikowanie wciąż jest możliwe.

Dotychczasowy efekt przerósł nasze oczekiwania, czas trwania kampanii nie był długi. Łącznie otrzymaliśmy około 400 – tu podań. Należy zaznaczyć także, że rekrutacja w dużych firmach i korporacjach może trwać nawet parę miesięcy więc na informacje o ostatecznym zatrudnieniu pracowników będziemy musieli jeszcze poczekać  – zaznacza Sylwia Wieczorek, z agencji rekrutacyjnej Grafton.

Wspieramy inicjatywy takie, jak „Poznań daje pracę”. W trakcie ostatnich rekrutacji zanotowaliśmy wzrost liczby kandydatów, którzy powoływali się na ten program. Będąc pracodawcą zależy nam na pozyskaniu talentów, a poznańska kampania jest z pewnością dodatkowym narzędziem do nawiązania z nimi kontaktu. – mówi Agnieszka Idczak-Stysiak, NIVEA HR Business Partner

Kampania została pozytywnie odebrana przez dziennikarzy, mieszkańców i specjalistów od marketingu m.in. we Wrocławiu, w Łodzi i Gdańsku. Opinie środowiska biznesowego i specjalistów zajmujących się gospodarką wskazują także, że działania takie jak poznańska kampania są sygnałem dla pracodawców, że miasto potrafi i chce wychodzić naprzeciw ich potrzebom. Jak cytuje Dziennik Gazeta Prawna:

Miasta konkurują z sobą, zwłaszcza w obszarze rozwoju gospodarczego. Rywalizacja ma charakter ekonomiczny. Obejmuje m.in. przyciąganie nowych inwestorów oraz kreowanie rynku pracy, czyli pozyskiwanie kadr i mieszkańców. Kampania poznańska to sygnał: „Jesteśmy otwarci na rozwój i poszerzanie naszego wewnętrznego potencjału kadrowego. Zapraszamy profesjonalistów do Poznania”. Dostęp do kadr jest bowiem dla inwestorów jednym z najważniejszych determinantów wyboru danej lokalizacji pod inwestycje. – mówi Anna Proszowska-Sala prezes zarządu Citybell Consulting, firmy doradczej z zakresu strategii komunikacyjnych

Aplikacji jest znacznie więcej niż wtedy kiedy nie korzystaliśmy z akcji „Poznań szuka profesjonalistów”, a wiele osób aplikujących do firmy wprost wskazuje jako źródło informacji o tym, skąd dowiedzieli się o ofercie pracy wskazuje właśnie na tę akcję. – mówi Mateusz Figaszewski, Solaris Bus&Coach

Udostępnij artykuł: