Pracownicy Microsoft pomagają rozwijać umiejętności cyfrowe polskich nauczycieli

Finanse i gospodarka

Podczas jednej z najstarszych konferencji edukacyjnych w Polsce - XV Ogólnopolskiego Zjazdu Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach - inżynierowie Microsoft przeprowadzą warsztaty dla nauczycieli z zastosowania nowych technologii w procesie nauczania. Dla 27 dydaktyków będzie to również początek rocznego programu mentoringowego Microsoft prowadzonego przez 14 inżynierów, który pozwoli im rozwinąć cyfrowe kompetencje, jak również zdobyć nową wiedzę i doświadczenie.

Warsztaty dla dydaktyków odbędą się ramach programu wolontariatu kompetencyjnego pracowników polskiego oddziału Microsoft. Inżynierowie firmy poprowadzą zajęcia dla nauczycieli informatyki i specjalistów informatyki ze szkół zainteresowanych nowymi technologiami i innowacyjną edukacją. Przeszkolone osoby dołączą także do rocznego programu mentoringu z ekspertami firmy.

“Przed rozpoczęciem warsztatów mieliśmy możliwość wyboru tematów istotnych z punktu widzenia naszej pracy. Poznamy również szereg zagadnień, których nie stosowaliśmy do tej pory w dydaktyce. Dzisiejsze warsztaty oraz perspektywa uczestniczenia w rocznym programie mentoringowym to ważne pozycje na liście działań, które bez wątpienia pozytywnie wpłyną na mój rozwój zawodowy” – podkreślił Grzegorz Niecko, jeden z nauczycieli zakwalifikowanych do programu Microsoft.

Zajęcia mentoringowe będą prowadzone w formule Train the Trainers w ramach programu Expert Educators Microsoft. Jego celem jest wprowadzanie w szkołach nauczania przy użyciu technologii oraz nowoczesne zarządzanie placówkami edukacyjnymi. Program mentoringowy zapewni uczestnikom transfer wiedzy i doświadczenia, dostęp do aktualnej wiedzy w zakresie m.in. nowych technologii oraz naukę nakierowaną na praktykę. Będzie to również okazja do rozwinięcia sieci kontaktów z siecią innymi nauczycielami i ekspertami.

“Możliwość uczestniczenia w programie jako mentor daje mi osobistą satysfakcję, że wiedza i umiejętności, które na codzień wykorzystuję przy dużych projektach informatycznych posłużą pedagogom do ich rozwoju zawodowego. Cieszę się, że w ramach wolontariatu pracowniczego mogę dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem” – powiedział Paweł Królak, Inżynier Premier Support w polskim oddziale Microsoft.

Projekty społeczne i edukacyjne realizowane przez Microsoft mają na celu wyrównanie szans w dostępie do wiedzy, narzędzi i umiejętności. Tylko w 2014 roku firma przeszkoliła 2000 nauczycieli z zastosowania technologii w nauczaniu, a 38 000 uczniów skorzystało z materiałów edukacyjnych Microsoft. Aby wspomóc proces unowocześnienia polskiej edukacji i wdrażania rozwiązań chmurowych, na przestrzeni 12 miesięcy 2014 r. firma przekazała szkołom oprogramowanie i usługi warte na rynku komercyjnym 297 milionów złotych. Dodatkowo Microsoft tworzy w Polsce modelowe Szkoły w Chmurze, które korzystają z najbardziej zaawansowanych rozwiązań nauczania i stanowią centrum kompetencyjne dla innych szkół z danego regionu Polski.

“Dla Microsoft największym atutem, jakim możemy się dzielić społecznie, jest nasze doświadczenie i wiedza w zakresie nowoczesnych technologii. Nasi wolontariusze wyróżniają się nie tylko pasją do technologii, ale też pasją do działania. W jednej akcji udało się nam połączyć dwa istotne elementy: z jednej strony to niezwykła okazja do doskonalenia zawodowego nauczycieli, z drugiej natomiast wolontariusze Microsoft podejmują to długoterminowe zobowiązanie, dzięki któremu mogą czuć się dumni z faktu, że przyczyniają się do popularyzowania innowacyjnego nauczania i transformacji polskiej edukacji” – mówi Katarzyna Lorecka, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, kierująca wolontariatem pracowniczym w polskim oddziale Microsoft.

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.

Udostępnij artykuł: