Prawo: Kredyty walutowe po 15 stycznia

BANK 2015/07-08

Jakie strategie powinny przyjąć banki w obliczu roszczeń kredytobiorców walutowych? W jaki sposób szukać perspektywicznych rozwiązaniach dylematów związanych z już zaciągniętymi zobowiązaniami? Kwestie te poruszano podczas pierwszej sesji tegorocznego Kongresu Prawa Bankowego i Informacji. I choć tytuł panelu ewidentnie nawiązywał do kredytów frankowych, wiele poruszonych w nim wątków miało zastosowanie do znacznie szerszych aspektów działalności bankowej.

Jerzy Czajka

Tematem wykładu wprowadzającego, przeprowadzonego przez prof. dr hab. Michała Romanowskiego z Kancelarii Romanowski i Wspólnicy, był wpływ ujemnej stawki indeksu LIBOR na oprocentowanie kredytów bankowych.

Banki: przedsiębiorstwa inne niż wszystkie

– Czy można sobie wyobrazić ujemne oprocentowanie? Tak, w systemie polskiego prawa cywilnego możemy sobie wyobrazić, że ktoś pożycza pieniądze – i płaci za to, że te pieniądze pożyczył. Pozostaje pytanie, czy tego typu konstrukcja dalej jest umową kredytową – powiedział prof. Romanowski, zaznaczając, że na gruncie polskiego prawa umowa kredytu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: