Prezentacja: 20-lecie marki POLCARD

BANK 2011/01

Rozmowa z Januszem Diemko, prezesem First Data Polska S.A.

Panie Prezesie już na początku lutego 2011 r. odbędzie się gala 20-lecia First Data Polska S.A. (właściciela marki POLCARD) na polskim rynku. Jak mógłby Pan podsumować ten czas dla firmy?

to w zasadzie historia płatności elektronicznych w Polsce. Oczywiście karty płatnicze, wydawane przez banki zagraniczne, były akceptowane w Polsce mniej więcej od połowy lat sześćdziesiątych XX wieku, ale robiły to tylko pojedyncze placówki, bezpośrednio obsługujące zagranicznych turystów. Początek prawdziwej ery upowszechniania płatności elektronicznych miał miejsce w styczniu 1991 r., kiedy rozpoczęło funkcjonowanie niezależne centrum rozliczeniowe POLCARD, jako wspólne przedsięwzięcie ORBIS-u i Banku Inicjatyw Gospodarczych S.A.y

Dla firmy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: