Prezentacja: Banki przyszłości w zasięgu ręki

NBS 2015/09

Polska pod wieloma względami jest liderem we wdrażaniu innowacji na skalę światową. Powszechnie dostępne na naszym rynku rozwiązania są wpisywane w strategie rozwoju sektora bankowego krajów anglosaskich. Dotyczy to w szczególności Elektronicznej Giełdy Kapitału - pierwszej platformy do handlu depozytami.

Polska pod wieloma względami jest liderem we wdrażaniu innowacji na skalę światową. Powszechnie dostępne na naszym rynku rozwiązania są wpisywane w strategie rozwoju sektora bankowego krajów anglosaskich. Dotyczy to w szczególności Elektronicznej Giełdy Kapitału - pierwszej platformy do handlu depozytami.

Zgodnie z panującymi stereotypami, w świecie finansów trudno spodziewać się prawdziwych innowacji. Od niemal niepamiętnych czasów wymiana oparta jest na pieniądzu, a banki zajmują się takim jego transferem, by gospodarka w globalnym ujęciu zachowywała płynność. Niemniej rosnące tempo życia także na sektorze bankowym wymusza wprowadzanie nowych rozwiązań. Bankowość internetowa, karty płatnicze, płatności NFC czy bankowość mobilna stały się już standardami dzisiejszego systemu bankowego.

Pod koniec 2014 r. ponad 100 najlepszych finansowych analityków Wielkiej Brytanii spotkało się na konferencji FinTech, organizowanej przez Financial News oraz Wall Street Journal w Londynie. W trakcie tego spotkania określono 10 kierunków rozwoju bankowości i systemów finansowych świata anglosaskiego, które zmienią oblicze banków i ich relacji z klientami. Polska innowacja – Elektroniczna Giełda Kapitału nie tylko wpisuje się we wskazane kierunki, lecz także przekształca wizje w codzienną rzeczywistość.

Banki przyszłości będą dostępne wszędzie tam, gdzie będą urządzenia posiadające system operacyjny i internet. W zasadzie z biegiem czasu tradycyjna forma banku jako miejsca, gdzie można przyjść i załatwić sprawy finansowe zostanie zastąpiona przez platformy obsługiwane niemal w całości przez zautomatyzowane algorytmy, bez udziału człowieka.

Banki i usługi finansowe mają skupić się na wyborach klientów, w których będą brały aktywny udział. Na przykład możliwe będzie automatyzowanie sposobu zarządzania portfelem, dzielenia wydatków i oszczędności na grupy, w tym także poprzez ustalanie kryteriów dla poszczególnych wydatków. Automatyczni doradcy będą powstrzymywali klientów od dokonywania nieracjonalnych wyborów. Jeżeli np. klient będzie chciał spontanicznie kupić marynarkę, której w rzeczywistości nie potrzebuje (...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: