Prezentacja: Bankowe shaoLEAN

BANK 2014/07-08

Lean jako metodyka i filozofia jest w stanie zapewnić organizacji elastyczność i szybkie podążanie za zmieniającymi się oczekiwaniami rynku poprzez zrozumienie zależności między ludźmi, procesami i technologią.

Lean jako metodyka i filozofia jest w stanie zapewnić organizacji elastyczność i szybkie podążanie za zmieniającymi się oczekiwaniami rynku poprzez zrozumienie zależności między ludźmi, procesami i technologią.

Monika Sieniawska,
dyrektor Departamentu Zarządzania Procesami w Banku BGŻ

Stan idealny dla klienta

Zarządzanie procesami i jakością jest dziś wszechobecne w sektorze bankowym, ponieważ reprezentuje systemowe podejście. W strategii prawie każdego banku na pierwszym miejscu powinien znajdować się klient. Wymaga to jednak modelu, który nie tylko uwzględni pozyskiwanie informacji o jego potrzebach, ale przede wszystkim odpowie na pytanie, jak wykorzystać te informacje.

Z badań prowadzonych w 2014 r. przez TNS wynika, że wysoka jakość obsługi w branży bankowej to dla klientów przede wszystkim kompetentny i profesjonalny pracownik, który potrafi dopasować ofertę do potrzeb, doradzić i wzbudzić zaufanie. Jednak nie każdy z tych elementów jest realizowany na poziomie oczekiwanym przez nich – 62 proc. respondentów wskazało, że pracownik, z którym mieli kontakt był kompetentny i profesjonalny, 59 proc., że wzbudza zaufanie, 49 proc. było zdania, że umiejętnie doradził i dopasował ofertę.

Świadomi właściciele procesów

W bankowości jesteśmy skazani na strukturę macierzową. Z jednej strony Komisja Nadzoru Finansowego stoi na straży rozdzielenia pewnych funkcji w banku (np. funkcja sprzedażowa vs. funkcja decyzyjna), z drugiej strony dostrzega znaczenie podejścia procesowego i motywuje banki ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: