Prezentacja: BIK wzmacnia system wymiany informacji międzybankowej

BANK 2012/12

Każdy pracownik banku doskonale wie, jak istotne znaczenie dla ograniczania ryzyka kredytowego ma wiedza na temat klientów. To warunek odpowiedzialnego kredytowania. Taką wiedzą dysponuje Biuro Informacji Kredytowej. I służy nią już od 15 lat.

Aleksandra Sikora

Wielu bankowców pamięta czasy, gdy polski system bankowy miał mocno ograniczoną wiedzę o swoich klientach. Było tak choćby w pierwszej połowie lat 90. ub. wieku. Taki stanu rzeczy nie dość że był dla banków bardzo groźny, to jeszcze wymuszał na wielu z nich tworzenie specjalnych departamentów do spraw trudnych kredytów. Przypomnijmy, że poziom zagrożonych należności przekraczał często – i to znacznie – 25 proc.

Zaczęło się 15 lat temu

Tuż po transformacji ustrojowej banki musiały nauczyć się funkcjonowania w zupełnie nowych warunkach prawnych i ekonomicznych. Kluczowym elementem działalności instytucji finansowych stała się wymiana in – formacji, która pomagała wzmacniać bezpieczeństwo obrotu gospodarczego, a takż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: