Prezentacja KIR: Czas na e-płatności w bankach spółdzielczych

NBS 2015/09

Jak wynika z badania "Wizerunek polskiego sektora bankowego", zrealizowanego przez TNS Polska dla ZBP i KIR, 55% klientów banków robi zakupy w sieci. Z tego samego badania wiemy, że co dziesiąta osoba płacąc przelewem on-line szuka na stronie e-sklepu logotypu swojego banku. Kliknięcie w taką ikonkę umożliwia skorzystanie z płatności typu pay-by-link, czyli szybkiego przelewu internetowego. Jednak do tego rozwiązania wielu klientów banków spółdzielczych jeszcze nie ma dostępu. Czy to oznacza, że w najbliższej przyszłości należy się spodziewać szybkiego rozwoju tego typu usług w sektorze bankowości spółdzielczej?

W I kw. 2015 r. w Polsce działało 563 banków spółdzielczych1 z czego 203 było zrzeszonych w SGB-Banku SA, a 359 w BPS SA. Wyjątek stanowi Krakowski Bank Spółdzielczy, który nie należy do żadnego zrzeszenia. Tylko w ramach grupy BPS obsługiwanych jest łącznie 6 milionów klientów2. Pomimo tak dużej ich liczby i dążenia niektórych banków spółdzielczych do udostępniania innowacyjnych rozwiązań, nawet z wyprzedzeniem w stosunku do banków komercyjnych, usługi umożliwiające realizację płatności internetowych nie są standardowym elementem ich oferty. Jest to m.in. wynikiem biznesowego podejścia integratorów płatności internetowych, którzy obsługują rynek e-commerce. Firmy te skupiają się na rynku banków komercyjnych, ponieważ przeprowadzenie integracji każdorazowo wiąże się z wysokimi kosztami. Banki spółdzielcze nie są jednak na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: