Prezentacja: Dynamic Relationship Pricing

BANK 2012/06

Nikogo dziś nie dziwi, że cena biletu lotniczego czy wakacyjnej wycieczki nie jest pojęciem stałym. Choć trudno dokładnie odgadnąć wzorce, jakimi rządzą się te reguły, to wyraźnie widać, że przynoszą one korzyść obydwu stronom. Czy da się z sukcesem zaadoptować takie koncepcje do sektora finansowego?

Jacek Michalik,
Dział Zarządzania i Marketingu Produktów w Pionie Banków Komercyjnych Asseco Poland

Cena od zawsze była najważniejszym wskaźnikiem oferty klienta. Zasady jej określania ewaluowały przez lata rozwoju naszej cywilizacji, a tempo tych zmian osiągnęło niespotykany poziom wraz z nadejściem ery technologii. Niestety początkowy wpływ tych zmian był bardzo niekorzystny. Technologia, choć po raz pierwszy dała możliwość masowej obsługi milionów klientów, to odsunęła na drugi plan troskę o indywidualne podejście do każdego z nich. Parafrazując słynne zdanie Henry’ego Forda „Może pan sobie zażyczyć samochód w dowolnym kolorze, byleby był to czarny”, można powiedzieć, że dyskusja na temat warunków cenowych w najlepszym wypadku kończyła się konkluzją, że system nie pozwala ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: