Prezentacja: Filozofia CRM Doświadczenia praktyczne

NBS 2010/01

Od początku lat 90. marketing bankowy przeszedł kilka faz: dystrybucji, orientacji na marketing partnerski, innowacji, specjalizacji oraz fazę marketingu zintegrowanego.

Marlena Zalewska

Faza marketingu zintegrowanego daje zyski z zaspokajania potrzeb klienta. Środki marketingowe tej fazy obejmują m.in. segmentację rynku, tworzenie specjalistycznych linii biznesowych, porządkowanie marek, doskonalenie zintegrowanych systemów operacyjnych, rozwój sieci sprzedaży. Obecnie konieczne jest przekonanie klienta, że dany produkt zaspokaja jego potrzeby (realizuje interesy). Sprzedając produkty i usługi bankowe, należy zadbać, aby rozumiał ich funkcjonowanie i ufał w obietnice przyszłych zysków i korzyści. Ale konkurencja finansowa (stały wzrost przychodów i redukcja kosztów) to na dzień dzisiejszy za mało. Podstawowym czynnikiem sukcesu na rynku jest pozyskanie i utrzymanie lojalnych klientów. Brak wiedzy o nich skutecznie uniemożliwi dostosowanie oferty do potrzeb rynku. Aby trafić z ofertą do właściwej grupy odbiorców należy zbudować bazę wiedzy o klientach i skutecznie z tej wiedzy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: