Prezentacja I-BS.pl sp. z o.o. :Agregacja i przetwarzanie informacji w jednym miejscu

NBS 2016/05

Przed jakim problemem staje nowoczesny bank w czasach nieustających zmian i coraz to nowych wymagań ustawodawcy? Odpowiedź jest jasna: finansowym. Czy warto poszerzać budżet o wydatki na systemy, które wprost nie przyniosą nam zysków?

Przed jakim problemem staje nowoczesny bank w czasach nieustających zmian i coraz to nowych wymagań ustawodawcy? Odpowiedź jest jasna: finansowym. Czy warto poszerzać budżet o wydatki na systemy, które wprost nie przyniosą nam zysków?

Gdy bank staje przed koniecznością zmiany bankowości elektronicznej na nowoczesne rozwiązanie, to jest to uzasadnione ekonomicznie, stwarza bowiem możliwości powiększenia liczby klientów i zbudowania wizerunku nowoczesnego banku spółdzielczego - mocnego konkurenta dla banków komercyjnych. Jednak zastąpienie wypracowanych rozwiązań dotyczących wewnętrznego obiegu dokumentów, generowania umów, obsługi AML, już tak jasnego przełożenia na zwiększenie przychodów nie ma. Trzeba także usprawniać pracę wewnątrz banku, oszczędzać czas pracowników, usprawniać procesy, eliminować papierowy obieg dokumentów - jednym słowem szukać oszczędności dzięki nowoczesnym systemom usprawniającym pracę banku.

Rodzi się potrzeba posiadania rozwiązania, które uporządkuje pracę w banku, oszczędzi problemów, zminimalizuje ryzyko pomyłki, pozwoli szanować czas pracowników, a jednocześnie podniesie poziom bezpieczeństwa danych.

Jak stworzyć taki system? Trzeba poznać problemy współczesnego banku spółdzielczego, zagadnienia, na których oprzemy nowe rozwiązanie. Wśród głównych pożeraczy czasu i budżetu możemy wyróżnić: logowanie się do wielu aplikacji z osobnych loginów, odświeżanie haseł do różnych aplikacji w różnych okresach, tony przerzucanego i niepotrzebnie drukowanego papieru (podliczaliście państwo kiedyś, ile wydajecie na papier?), kłopoty z obiegiem dokumentów wewnątrz firmy, aplikacje, które tak naprawdę nie pomagają w pracy (przerośnięte, trudne w obsłudze, niedostosowane do potrzeb banku spółdzielczego).

Systemem, który ma na celu zintegrowanie wielu kluczowych dla banku procesów, spięcie na jednej szynie danych niezbędnych w banku rozwiązań jest Platforma Integracyjna SWIB, dostarczana przez firmę I-BS.PL ze Stalowej Woli. To system przygotowany wspólnie z bankami i dla banków dedykowany.

PI SWIB to platforma wspomagająca zarządzanie przedsiębiorstwem, sprzedażą, kontaktami, obiegiem informacji i dokumentów oraz realizująca zadania związane z analizą i raportowaniem. Uniwersalność systemu idealnie się wkomponowuje w szerokie spektrum działalności - od instytucji finansowych przez przedsiębiorstwa po jednostki administracji państwowej

System jest centralnym miejscem agregującym wszelkie istotne informacje o kliencie, jego dokumentach, zawartych umowach, dostępnych ofertach spełniających kryteria konkretnego typu klienta, co zagwarantuje dostęp do aktualnych i spójnych danych.

Ułatwia to zarządzanie bazą kontaktów, umożliwia łatwe gromadzenie danych i szybki dostęp do informacji o klientach. Mechanizmy filtrowania i wyszukiwania pozwalają błyskawicznie dotrzeć do potrzebnych informacji i starannie wyselekcjonować grupę docelową. Dzięki temu możliwe jest lepsze dostosowanie działań nawet do pojedynczych osób.

Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, że nie ma dwóch takich samych banków. Dlatego stworzyliśmy system, który można dowolnie konfigurować. Dzięki budowie modułowej każdy odbiorca może wdrożyć rozwiązanie dostosowane do jego potrzeb, a producentowi daje to możliwość szybkiego reagowania na potrzeby rynku. Przykładem jest moduł Ognivo, który zaspokaja potrzeby banku pod względem wymaganej przez KIR obsługi funkcjonalności Ognivo2.

 

Udostępnij artykuł: