Prezentacja: Konsulting 2.0 – nowa wartość dla klienta, czyli jak efektywnie korzystać z usług doradczych?

NBS 2011/05

Usługi konsultingowe często budzą obawy klientów - czy warto wydawać pieniądze na działania, które można zrobić samemu, czy też otrzymać je bezpłatnie np. od dostawców rozwiązań informatycznych.

Usługi konsultingowe często budzą obawy klientów - czy warto wydawać pieniądze na działania, które można zrobić samemu, czy też otrzymać je bezpłatnie np. od dostawców rozwiązań informatycznych.

Paweł Biarda,
partner w Carrywater Consulting,
dyrektor Domeny IT & Business Consulting

Zbadań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Carrywater Consulting wynika, że najczęstsza jest obawa klientów, iż zostaną potraktowani rutynowo, że konsultant nieznający specyfiki biznesu klienta odda się nadmiernemu teoretyzowaniu, a w efekcie praktyczny wymiar współpracy z firmą doradczą nie będzie satysfakcjonujący. Czy rzeczywiście tak może być?

Jak każda branża, również branża konsultingowa podlega zmianom. Polski rynek profesjonalnych usług doradczy to dopiero około 20 lat historii – zmiany, szczególnie w zakresie oferty doradców, obserwowane na nim są zatem bardziej dynamiczne, a co za tym idzie bardziej interesujące.

Podstawową wartością, jaką dostarczały w Polsce firmy doradcze w latach 90. ubiegłego wieku była, niedostępna wtedy dla rozwijających się przedsiębiorstw (także banków), wiedza. Gromadzona w wewnętrznych zasobach firm doradczych, strzeżona, bo dawała istotną przewagę konkurencyjną. A że lata 90. to okres, w którym polskie przedsiębiorstwa musiały nadrabiać bardzo dużo zaległości w zakresie organizacji pracy, produkcji, marketingu czy sprzedaży, wiedza ta cieszyła się dużym popytem. Z czasem stała ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: