Prezentacja: Młodzi mają swoje oczekiwania…

NBS 2015/05

Banki spółdzielcze nie zamierzają ustępować pola bankom komercyjnym, konkurując z nimi o młodych klientów. Nie wszystkie jednak są wystarczająco przygotowane do rywalizacji w tym segmencie rynku. Część z nich wciąż nie posługuje się nowoczesnymi formami komunikacji i przekazem skierowanym do młodego pokolenia. A wydaje się, że właśnie to może być receptą na sukces.

Banki spółdzielcze nie zamierzają ustępować pola bankom komercyjnym, konkurując z nimi o młodych klientów. Nie wszystkie jednak są wystarczająco przygotowane do rywalizacji w tym segmencie rynku. Część z nich wciąż nie posługuje się nowoczesnymi formami komunikacji i przekazem skierowanym do młodego pokolenia. A wydaje się, że właśnie to może być receptą na sukces.

Według badań TNS Polska, średnia wieku statystycznego klienta banku spółdzielczego wynosi 51 lat i od dłuższego czasu systematycznie rośnie. Dla porównania – obecnie w bankach komercyjnych wiek ten wynosi 44 lata, na co rzutuje znacząca grupa młodych klientów oraz oferta skierowana do nastolatków. Banki spółdzielcze mają wielu lojalnych i zadowolonych klientów, jednak rozwój i przyszłość instytucji finansowych w dużej mierze zależy od pozyskiwania kolejnych, najlepiej młodych klientów

– Z bankami spółdzielczymi współpracuję od ponad trzech lat i widzę, że coraz częściej chcą kierować swój przekaz do młodych osób – mówi Aleksandra Marjańska, account manager ze spółki Maxico. – Niestety nie zawsze idzie za tym właściwa forma komunikacji i zastosowane środki. Młodzi ludzie oczekują dzisiaj zupełnie innych sposobów komunikowania i aby do nich dotrzeć, trzeba stosować nowoczesne narzędzia. Dlatego opracowaliśmy kilka rozwiązań, które uwzględniają te oczekiwania, a jednocześnie są przygotowane dla instytucji, które nie dysponują nieograniczonym budżetem.

Najprostszym, relatywnie tanim, a jednocześnie bardzo atrakcyjnym wizualnie rozwiązaniem są folie projekcyjne, którymi pokrywa się szyby. Ponieważ banki spółdzielcze mają swoje siedziby najczęściej w centrach miast i miasteczek, taka forma przekazywania informacji jest natychmiast zauważalna i trafia do wielu osób.

– Na dużej witrynie wychodzącej na ulicę nakleja się folię projekcyjną, na którą pada obraz wyświetlany przez umieszczony wewnątrz projektor – tłumaczy Maciej Żochowski, prezes spółki Maxico. – W ten sposób uzyskujemy multimedialny ekran o wielkości całego okna, gdzie można wyświetlać dowolne komunikaty, reklamy, zdjęcia, prezentacje, a nawet dokumenty. Jest to rozwiązanie relatywnie tanie, kilkadziesiąt razy tańsze od monitora tej samej wielkości, a efekt jest niemal identyczny.

Ze względu na koszty monitory takich gabarytów stosuje niewiele oddziałów. Standardowym rozwiązaniem w takiej sytuacji są nadrukowane folie samoprzylepne umieszczone na szybach. Zamieszcza się na nich reklamy. Jednak biorąc pod uwagę, że najprostszy zestaw: folia projekcyjna i projektor można nabyć już za kilka tysięcy złotych, może się okazać, że przy dziesiątej zmianie drukowanego przekazu zwróci się koszt ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: