Prezentacja: Optymalizacja IT – to wzrost sprzedaży produktowej

BANK 2011/06

Z Pawłem Ziębą, dyrektorem ds. usług dla sektora finansowego w AMG.net rozmawia Stanisław Brzeg-Wieluński.

Z Pawłem Ziębą, dyrektorem ds. usług dla sektora finansowego w AMG.net rozmawia Stanisław Brzeg-Wieluński.

Jakiego typu rozwiązania z dziedziny IT oferuje polskim bankom firma AMG.net?

– Nasza firma specjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań w obszarze tzw. front office. Jesteśmy znani z rozwiązań portalowych oraz w dziedzinie bankowości elektronicznej. Drugim obszarem naszej oferty jest wsparcie procesów biznesowych przez dostarczanie wyspecjalizowanych aplikacji z kategorii tzw. BPM (Business Process Management). Służą one do wspierania procesów biznesowych, np. związanych ze sprzedażą, obsługą klienta.

To, co unikalne w tej ofercie, to fakt, że stworzone przez nas rozwiązania są tak zaprojektowane, że działają jednocześnie w wielu kanałach kontaktów z klientami. Mają jedną wspólną „nitkę” procesową dla wszystkich kanałów kontaktu z klientem (np. bankowości elektronicznej, kanału samoobsługowego lub kanału bankowości mobilnej). Wszystkie te kanały oparte są na tej samej logice biznesowej, dając bankom łatwość w poszerzaniu oferty o nowe produkty bez potrzeby długotrwałego i często kosztownego programowania. Daje to klientowi nie tylko łatwiejszy dostęp do wszystkich produktów, które posiada w danej instytucji finansowej, ale też bezpośrednio wpływa na sam poziom sprzedaży produktów bankowych.

Czy planujecie wprowadzenie do swojej oferty systemów opartych o awatary, czyli elektronicznych doradców dla klientów?

– Mobilne doradztwo to jeden z naszych kierunków działań. Ale chcemy w tym obszarze przede wszystkim rozwijać bankowe portale doradcze dla klientów. Mamy w tej dziedzinie ciekawe rozwiązania. Moim zdaniem banki mają wciąż tak wiele do zrobienia w dziedzinie kontaktu z klientami, że takie pomysły jak wirtualni doradcy będą wdrażane dopiero po usprawnieniu elektronicznych kanałów dystrybucji produktów.

Jak oceniacie poziom optymalizacji systemów IT waszych klientów?

– Nie koncentrujemy się na projektach stricte doradczych. Naszym celem jest określenie najlepszej architektury systemu/ów i ich skuteczne wdrożenie. Najpierw dokonujemy wewnętrznej analizy firmy w dziedzinie IT, aby podpowiedzieć bankowi, co trzeba zmienić, a z czego trzeba zrezygnować. Potem przechodzimy przez proces biznesowej analizy funkcjonalnej. Chcemy, aby nasz klient miał świadomość, jak powinien prawidłowo funkcjonować. Następnym etapem jest projektowanie konkretnego systemu opartego o sieci IT. Naszym głównym celem jest tworzenie na tyle innowacyjnych rozwiązań, aby nasz klient wyróżniał się na rynku. Oprócz wdrożenia konkretnych aplikacji biznesowych, proponujemy bankom „uprocesowienie” i zastosowanie oprogramowania klasy BPM. Problem, szczególnie większych banków, wynika z ilości systemów IT stosowanych jednocześnie. Można do tego podejść w ten sposób: „wymieńmy wszystkie stare systemy”, ale to trudne i bardzo kosztowne rozwiązanie. Dlatego rzadko która instytucja się na to decyduje. Procedura oparta o BPM pozwala lepiej integrować wcześniej wprowadzone rozwiązania. Przykładowo, gdy mówimy o procesie sprzedaży kredytów, to stosujemy różne sposoby oceny funkcjonalności systemów (np. wykorzystania scoringu do tworzenia produktów pod określoną ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: