Bezpieczeństwo w instytucji finansowej: Pan danych

BANK 2014/04

Big Data zmienia rynek. Rośnie wartość dużych woluminów danych. Przewiduje się, że do 2015 r. połowa korporacji powoła - jako członka zarządu - CDO (Chief Data Officer).

Big Data zmienia rynek. Rośnie wartość dużych woluminów danych. Przewiduje się, że do 2015 r. połowa korporacji powoła - jako członka zarządu - CDO (Chief Data Officer).

Big Data to wciąż młody i rozwijający się rynek. Podobnie jak w początkach rynku Business Intelligence, napędza go rzesza małych, innowacyjnych firm, które próbują poszerzyć i przyspieszyć możliwości działania wielkich woluminów danych. Głównymi obszarami ich działalności są: organizacja i zarządzanie danymi, analizy i wyszukiwanie informacji. W rozwój Big Data angażują się również wielkie międzynarodowe koncerny, które postrzegają je jako kolejny czynnik wzrostu ich biznesu. Według Tomasza Słoniewskiego z IDC – firmy, które zainwestują w rozwój infrastruktury Big Data dostaną szansę nie tylko na poprawienie działania swoich dotychczasowych linii biznesowych, ale także na stworzenie nowych, opartych na nowych informacjach o trendach konsumenckich lub oferowanie dostępu do takich zbiorów innym podmiotom. Wiele firm, zwłaszcza w branżach o wielkich ilościach danych pochodzących od klientów (finanse, telekomunikacja, handel detaliczny, ochrona zdrowia, administracja państwowa), może w znaczący sposób podnieść wydajność swojej działalności i zmodyfikować procesy biznesowe.

Tu na razie jest klepisko…

Przed rynkiem Big Data stoi jednak wiele wyzwań. Według badań Gartnera, co prawda 90 proc. menedżerów twierdzi, że dane są najcenniejszym zasobem ich firmy, ale jedynie 10 proc. potrafi policzyć ich realną wartość. Dodatkowo aż 85 proc. firm z listy Fortune 500 nie będzie w stanie wykorzystać w najbliższych latach swoich danych do uzyskania przewagi konkurencyjnej. Jednym z największych problemów z Big Data ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: