Prezentacja: Po pierwsze informacja

NBS 2009/03

Jak duże znaczenie dla każdej firmy ma rzetelna, zobiektywizowana informacja, nie trzeba nikogo przekonywać. Ale niestety akceptacja teoretyczna to jedno, a codzienna praktyka często mija się z tą wiedzą.

W tym miejscu warto podkreślić, że to właśnie banki należą do tych instytucji, które najwcześniej doceniły znaczenie wymiany informacji o historii i aktywności kredytowej, jako podstawy do analizy zdolności kredytowej i wiarygodności finansowej potencjalnych kredytobiorców – zarówno firm, jak i osób fizycznych. Wyrazem tego było utworzenie z inicjatywy Związku Banków Polskich bankowych systemów wymiany informacji. Najpierw Bankowego Rejestru (MIG BR), gromadzącego dane o nierzetelnych kredytobiorcach i później – w 1997 roku – wspólnie z kilkudziesięcioma bankami komercyjnymi Biura Informacji Kredytowej, które dysponuje wszechstronną informacją o historii i aktywności kredytowej klientów banków.

Zarządzanie ryzykiem to zadanie nie tylko dla instytucji finansowych. Praktycznie biorąc, wszyscy uczestnicy obrotu gospodarczego narażeni są na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: