Prezentacja Poczta Polska: Poczta Polska Ochrona – gotówkowy obrót walutowy

NBS 2016/09

Poczta Polska Ochrona (PPO) – to wyspecjalizowana jednostka Poczty Polskiej S.A. świadcząca usługi kompleksowej obsługi gotówki, obsługi ATM, konwojowania wartości, ochrony osób i mienia, kontroli bezpieczeństwa.

Poczta Polska Ochrona (PPO) – to wyspecjalizowana jednostka Poczty Polskiej S.A. świadcząca usługi kompleksowej obsługi gotówki, obsługi ATM, konwojowania wartości, ochrony osób i mienia, kontroli bezpieczeństwa.

Systematyczny wzrost gotówkowego obrotu walutowego na terenie Polski powoduje zapotrzebowanie na profesjonalną obsługę w zakresie tzw. cash processingu. PPO od kilku lat świadczy dla banków oraz klientów banków usługę obsługi walutowej. Wolumen obsługiwanej waluty, rok do roku wzrasta blisko 100%. Obecnie obsługujemy 11 walut (EUR, USD, GBP, CHF, CZK, SEK, CAD, HUF, NOK, DKK, JPY) najczęściej używanych w obrocie gotówkowym na terenie Polski. Jednocześnie jesteśmy przygotowani na obsługę pozostałych walut dopuszczonych do obrotu gotówkowego.

Codziennie przetwarzamy strumienie gotówki liczone w setkach milionów,
spełniając wszystkie normy regulujące obsługę obrotu gotówkowego, wynikające
z obowiązujących przepisów.
Dynamicznie rozwijamy ofertę, wdrażając innowacyjne rozwiązania zgodne
z oczekiwaniami naszych klientów.
Dysponujemy największą siecią Centrów Obsługi Gotówki oraz 180 posterunków
konwojowych, 500 pojazdami specjalistycznymi, stacjami monitorowania
oraz ośrodkiem Szkolenia Ochrony Lotnictwa Cywilnego.
Posiadamy kadrę o wieloletnim doświadczeniu i najwyższych kwalifikacjach
oraz specjalistycznej wiedzy potwierdzonej certyfikatami, która gwarantuje
najwyższy poziom usług wyrażony sprawnością oraz pełnym bezpieczeństwie
powierzonej gotówki.
Skutecznie redukujemy koszty naszych klientów.

MODEL GOTÓWKI POWIERZONEJ

W unikalnym modelu gotówki powierzonej PPO rozwinęła sprawność i bezpieczeństwo w każdym obszarze: od zasilania bankomatów, po odbiór gotówki z sieci punktów handlowych czy transfery między oddziałami banków i na konta klientów.

Konwojowanie gotówki (Cash In Transit) Kompleksowa usługa obejmuje transport wartości pieniężnych lub ochronę pracowników klienta, którzy je przenoszą. Polega na odbiorze, dostarczaniu i przewozie gotówki w formie zamkniętej. Wystarczy wskazać lokalizacje.

Przetwarzanie Gotówki (Cash Processing)

Cały proces realizowany jest w PPO. Sortowanie, przeliczanie wartości, weryfikacja autentyczności, przechowywanie i przekazanie do banku informacji o wartości przechowywanej gotówki odbywają się z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa i poufności. Dopracowane procedury modelu to szereg korzyści:

  • Szybkość reakcji dzięki ogromnej bazie nowoczesnych samochodów specjalistycznych.
  • Wysokie standardy obsługi dzięki profesjonalnemu personelowi i urządzeniom wysokiej wydajności.
  • Indywidualna wycena.

MODEL „OBSLUGA OBROTU GOTÓWKOWEGO”

Metoda polega na przejęciu części lub całości zarządzania stanami gotówki oraz kosztów jej utrzymania. PPO przejmuje więc pełną odpowiedzialność, a klienci pozbywają się uciążliwej procedury: od przyjęcia gotówki we wskazanej lokalizacji (Wpłata Zamknięta), do uznania rachunku bankowego kontrahenta, a także od uznania rachunku Poczty Polskiej do wypłaty gotówki we wskazanej lokalizacji (Wypłata Zamknięta).

Obsługa opiera się na zasobach gotówkowych PPO, która utrzymuje ilościowe i wartościowe zapasy gotówki, by szybko reagować na potrzeby klientów.

Brak kosztów utrzymania gotówki, infrastruktury i personelu oraz bezpośrednia współpraca PPO z NBP sprawiają, że klienci zyskują potężne narzędzie wspierające niezakłócony przepływ gotówkowy.

SERWIS GOTÓWKOWY

Niezależnie od tego, który model wybiorą klienci, PPO zapewnia system transakcyjny wspierający składanie zamówień (wpłata, wypłata, konwój). System umożliwia też monitoring statusu realizacji usługi, wgląd w historię zamówień i generowanie raportów.

Obsługa serwisu gotówkowego realizowana może być także przez systemy bankowe lub przez tzw. wymianę danych między systemami a bankami, w których klienci mają konta.

Szybkość operacji, zasięg w całej Polsce, najwyższy poziom bezpieczeństwa i bezbłędne przetwarzanie gotówki to kluczowe argumenty dla największych instytucji finansowych w Polsce do rozwijania długotrwałej współpracy z PPO w zakresie obsługi obrotu gotówkowego. Ich śladem coraz chętniej podążają mniejsze podmioty.

Jako jedna z największych firm w kraju, Poczta Polska S.A. szczyci się ujednoliconymi i przejrzystymi procedurami oraz wieloletnim doświadczeniem w obsłudze klientów instytucjonalnych. Spełnia wszystkie normy prawne określone w Prawie bankowym oraz rozporządzeniu Prezesa Narodowego Banku Polskiego.

 

Udostpnij artyku: