Prezentacja: SSO – kluczowy element zarządzania tożsamością

BANK 2010/11

Rozmowa z Jackiem Gapińskim, dyrektorem Działu Produktów Zarządzania Infrastrukturą IT Bazy i Systemy Bankowe Sp. z o.o.

Jakie obszary działalności organizacji wspiera zarządzanie tożsamością?

– Zarządzanie tożsamością identity management to procedury określające, kto może mieć dostęp do zasobów informacyjnych i co może z nimi zrobić. To także systemy nadzorujące realizację tych ustaleń. Obowiązuje tu zasada, że zakres dostępu powinien być minimalny, ale wystarczający do pełnienia wyznaczonych obowiązków.

Zarządzanie tożsamością obejmuje kilka obszarów działalności organizacji. Dwa najczęściej kojarzone to:

  • automatyzacja administracji uprawnieniami użytkownika w aplikacji (natychmiastowe wyłączenie, włączenie/założenie konta użytkownika we wszystkich systemach informatycznych organizacji)
  • automatyzacja procesów zarzą...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: