Prezentacja: W czym pomaga bankom outsourcing IT?

BANK 2011/03

Rozmowa z Mariuszem Sowińskim, ekspertem BSB Sp. z o.o. w obszarze outsourcingu

Czy inwestowanie w technologie IT to ciągle klucz do sukcesu biznesowego w banku?

– Niewątpliwie zaawansowane technologie IT są bankom niezbędne. Problem tylko w tym, czy bankowe systemy IT powinny być budowane i utrzymywane wewnątrz banku, czy dostarczane przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne jako usługi outsourcingowe. Jeszcze w minionej dekadzie stosowanie zaawansowanych technologii informatycznych w bankowości było elementem przewagi konkurencyjnej. Banki prześcigały się we wdrożeniach nowych, często kosztownych systemów informatycznych, aby uatrakcyjnić oferowane produkty i kanały ich sprzedaży, a także usprawnić zarządzanie w firmie.

Ten okres to epoka wdrożeń scentralizowanych systemów bankowych, hurtowni danych, systemów analitycznych wsparcia decyzji, a także elektronizacji i integracji kanałów dystrybucji produktów ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: