Prezentacja: Wielokanałowość: warunek konieczny, ale nie dostateczny

BANK 2013/12

Transformacja powinna zmierzać do tego, aby bank był pozycjonowany jako partner dla klienta w jego codziennych sprawach, a nie tylko instytucja, która finansuje potrzeby lub występuje w najmniej atrakcyjnej części transakcji zakupu, czyli w realizacji płatności.

Transformacja powinna zmierzać do tego, aby bank był pozycjonowany jako partner dla klienta w jego codziennych sprawach, a nie tylko instytucja, która finansuje potrzeby lub występuje w najmniej atrakcyjnej części transakcji zakupu, czyli w realizacji płatności.

Karol Mazurek
dyrektor zarządzający, Accenture

Niewątpliwie, przed bankami stoi podjęcie bardzo poważnej decyzji. Dotyczy ona tego, jaki model współpracy z klientami w przyszłości wybrać. Jedno jest pewne – musi to być model, który pozwoli na zapewnienie wzrostu w świecie pokryzysowym wraz z jego wyzwaniami, do których można zaliczyć m.in. ciągłą niestabilność gospodarczą, powolny wzrost PKB, dużą ostrożność inwestorów i ich niechęć do podejmowania ryzyka, a także obniżające się marże odsetkowe.

Jednocześnie ten przyszły model powinien pozwolić na umacnianie pozycji banku w trzech kluczowych bataliach, które musi wygrać, aby móc osiągnąć sukces. Te trzy najważniejsze bitwy rozgrywają się na naszych oczach i dotyczą: odzyskania zaufania i zaangażowania klientów, którzy są wciąż bardzo ostrożni po bolesnych doświadczeniach czasu kryzysu; odzyskania udziału na rynku płatności, który został częściowo zawłaszczony przez instytucje specjalistyczne (typu PayPal, PayU) czy też graczy spoza sektora finansowego (np. Google Wallet) i wreszcie o uniknięcie komodytyzacji usług bankowych.

Solidne podstawy

Pierwszym krokiem transformacji banków powinno być zbudowanie solidnych podstaw dla dalszego rozwoju (do the basics right). Te podstawy to przede wszystkim optymalizacja sieci sprzedaży i przebudowa modelu tejże sieci. Ważne jest również zdefiniowanie właściwej struktury oddziałów, tj.: wydzielenie różnych rodzajów placówek, od tych przeznaczonych przede wszystkim do ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: