Prezentacja: Zrozumieć klienta

BANK 2012/01

Istotą współczesnego marketingu w bankowości jest klientocentryzm rozumiany jako koncentracja wszystkich aktywności wokół klienta, jego potrzeb oraz oczekiwań. Większość banków widzi w takim podejściu klucz do poprawienia własnych wskaźników wydajności, zwiększenia udziału w rynku, odwrócenia negatywnych trendów w lojalności klientów etc.

Radosław Grabiec

Skutkiem tych oczekiwań jest ogromna presja na departament marketingu, aby w krótkim czasie dokonał konwersji dotychczasowego modelu działania na customer-centric-marketing. Dział marketingu, chcąc sprostać tym oczekiwaniom, rzuca się w wir zmian, które w większości przypadków związane są z modyfikacją sposobu raportowania przeróżnych wskaźników, tak aby wykorzystać lepszą ekspozycję wymiaru klienta w planowaniu działań marketingowych.

Każdy etap realizacji zadań marketingu wymaga wsparcia zaawansowanymi metodami analitycznymi. Począwszy od koncepcji, poprzez szacowanie budżetu marketingowego, poszukiwanie grup docelowych, pracę agencji kreatywnej, uruchomienie kampanii medialnej bądź wysyłkę bezpośrednią ofert do klientów aż po domknięcie pętli procesu, czyli analizowanie wyników i wyciąganie wniosków na przyszłość. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: