Prezentacje: Liczby, które robią wrażenie (OPK)

NBS 2009/05

16 lipca 2008 roku ruszyła Kampania Informacyjna Systemu DOOKUMENTY ZATRZEŻONE. Akcja rozpoczęta w zeszłym roku przez ZBP i jedenaście banków (w tym wszystkie trzy zrzeszenia banków spółdzielczych) rozwija się błyskawicznie i w kolejnych miesiącach przynosi coraz lepsze efekty.

16 lipca 2008 roku ruszyła Kampania Informacyjna Systemu DOOKUMENTY ZATRZEŻONE. Akcja rozpoczęta w zeszłym roku przez ZBP i jedenaście banków (w tym wszystkie trzy zrzeszenia banków spółdzielczych) rozwija się błyskawicznie i w kolejnych miesiącach przynosi coraz lepsze efekty.

System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE

System został stworzony dla ochrony osób, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Przechowywane są w nim numery seryjne najważniejszych dokumentów (dowody osobiste, paszporty, prawa jazdy i wiele innych, w tym także karty płatnicze i dowody rejestracyjne), które zostały zgubione lub skradzione i powinny zostać natychmiast wyeliminowane z obrotu. Informacje zgłoszone w jednym banku, są błyskawicznie przekazywane do wszystkich pozostałych oraz do innych instytucji korzystających z systemu. Korzystają z niego także operatorzy telefonii komórkowych, Poczta Polska i szereg innych uczestników: dokumenty mogą sprawdzać także notariusze, hotele, wypożyczalnie czy agencje pośrednictwa wynajmu nieruchomości.

Kampania „z muszlą i perłą”

Kampania od początku obejmuje promocję Systemu DZ w aspekcie korzyści i bezpieczeństwa dla osób, które utraciły dokumenty tożsamości. Pokazujemy w niej nie tylko to, w jaki sposób można dokonać zastrzeżenia utraconych dokumentów, ale przede wszystkim pokazujemy powody dlaczego należy to robić. Katalog możliwych przestępstw z wykorzystaniem cudzej tożsamości jest przecież ogromny (patrz ramka). Kampania informuje społeczeństwo (zarówno osoby będące klientami banków, jak i tych, którzy jeszcze nimi nie są) o tym, że istnieje system zwiększający bezpieczeństwo osób, które utraciły dokumenty.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: