Prezentacje: Systemy kartowe w trudnych czasach

BANK 2009/04

Światowe finanse od jesieni 2008 roku trapią niespotykane od lat kłopoty. Trudne czasy nastały także dla polskiej gospodarki, a od konsekwencji tej kryzysowej sytuacji nie jest i nie może być wolny również Światowy i krajowy rynek kart plastikowych. W obliczu tych nowych zjawisk warto już teraz stawiać sobie w odniesieniu do tej branży pytania o jej spodziewane czy wymuszone sytuacją zewnętrzna zachowania biznesowe i przyszłość tego sektora.

Światowe finanse od jesieni 2008 roku trapią niespotykane od lat kłopoty. Trudne czasy nastały także dla polskiej gospodarki, a od konsekwencji tej kryzysowej sytuacji nie jest i nie może być wolny również Światowy i krajowy rynek kart plastikowych. W obliczu tych nowych zjawisk warto już teraz stawiać sobie w odniesieniu do tej branży pytania o jej spodziewane czy wymuszone sytuacją zewnętrzna zachowania biznesowe i przyszłość tego sektora.

I właśnie ta tematyka dominowała na zorganizowanej w połowie marca br. kolejnej konferencji w ramach prowadzonego od prawie3 lat cyklu „Polskie Karty i Systemy”. O systemach kartowych w trudnych czasach mówili głównie naukowcy i praktycy. W pierwszej części konferencji dominowały bowiem wyniki badań głównie ekonomicznej natury i płynących z nich wniosków co do skali rozwoju zwłaszcza płatniczych systemów kartowych, ich odbioru społecznego, zachowań klientów, ich zaufania do emitentów plastikowego pieniądza, o czym mówili przedstawiciele m.in. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej czy Instytutu Pentor.

W Świetle dotychczas dostępnych informacji oraz prowadzonych analiz raczej nie ulega wątpliwości, i systemy kart płatniczych, jako od lat sprawdzone i sprawnie funkcjonujące oraz zweryfikowane codziennym doświadczeniem milionów ich użytkowników, same się dobrze bronią w porównaniu do tych najnowszych, nadmiernie „nadmuchanych” i w praktyce nie zrozumiałych dla zwykłych śmiertelników instrumentów finansowych. Co oczywiście nie zmienia takich faktów, jak chociażby psychologicznej natury fundamenty odczuwania kryzysu gospodarczego czy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: