Prezes Banku Pekao: kryzys to czas weryfikacji strategii biznesowej

Z rynku

Leszek Skiba - Bank Pekao
Leszek Skiba - Bank Pekao (fot. Bank Pekao S.A.)

Kryzys to czas weryfikacji strategii biznesowej, identyfikacji swoich silnych i słabych stron. To czas, kiedy firmy mogą zastanowić się nad tym, jaka jest ich odporność na ryzyka związane z koniunkturą gospodarczą i na to, w jaki sposób odnaleźć się w tej trudnej sytuacji, ocenił p.o. prezesa Banku Pekao Leszek Skiba w rozmowie z ISBnews.TV.

.@leszekskiba z @BankPekaoSA: kryzys to czas weryfikacji strategii biznesowej, identyfikacji swoich silnych i słabych stron #Pekao #BankPekao #koronawirus #COVID19

„Cytując Winstona Churchilla „nie można zmarnować kryzysu jako okazji do tego, żeby iść do przodu”. Ale też kryzys jest okazją do pokazania swojej silnej pozycji” – powiedział Skiba podczas XIX Debaty Eksperckiej ISBnews „Polscy czempioni w okresie globalnego spowolnienia”.

Najważniejszy jest klient

Podkreślił, że z punktu widzenia sektora bankowego najważniejszy jest jednak klient. Konieczna jest więc adaptacja do transformacji cyfrowej, bo po pandemii zachowania klientów i ich przyzwyczajenia nie będą nie będą już takie, jak przed pandemią. Zaznaczył, że Pekao jest bankiem, który wszedł w ten trudny czas turbulencji z bardzo dobrymi wskaźnikami, jeśli chodzi o wzrost, jeśli chodzi o koszt ryzyka, o ostrożną politykę kredytową.

Czytaj także: Bank Pekao: zysk netto grupy w I kw. 2020 r. wyniósł 186,9 mln zł, powyżej oczekiwań >>>

„Klienci mają czas, aby w większej skali korzystać z kontaktu na odległość, przez internet, kontakt zdalny. Jest to okazja do tego, żeby zainwestować, i też zastanowić się nad strukturą sieci dystrybucji, sieci sprzedaży detalicznej, czyli to wszystko, o czym myślą dzisiaj pozostałe instytucje finansowe” – mówił Skiba.

Jego zdaniem, teraz jest też czas i okazja, żeby zaproponować nowe rozwiązanie, być otwartymi na propozycje i sugestie ze strony klientów i jak najlepiej odnaleźć się w tej rzeczywistości, zyskiwać wiarygodnością, reputacją i otwartością dla klientów. Niemniej o rozwoju biznesu także zapominać nie można.

Czy warto podejmować decyzje dotyczące fuzji i przejęć?

„Czy warto zatem podejmować decyzje dotyczące fuzji i przejęć? To, oczywiście, wymaga refleksji nad tym, jaka jest strategia poszczególnych firm. Obecnie ceny akcji spółek w niektórych sektorach są bardzo niskie i wielu przedsiębiorców rozważa możliwość przejęcia. Inne z kolei chcą zaczekać i zobaczyć, co przyniesie przyszłość lub takie, które na pewno będą inwestowały w swój rozwój” – wyliczył Skiba.

„To wszystko jest trudne, bo funkcjonujemy w niepewności, co do tego, jaka będzie przyszłość, ale generalnie polscy menagerowie potrafią podejmować trafne decyzje” – zakończył p.o. prezesa Banku Pekao.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

W ub. poniedziałek odbyła się „XIX Debata Ekspercka ISBnews”, podczas której prezesi największych polskich spółek uznali, że polskie duże przedsiębiorstwa są dobrze przygotowane do globalnego spowolnienia gospodarczego, które będzie konsekwencją pandemii koronawirusa. W ich zgodnej opinii, kryzys to czas na weryfikację strategii biznesowej, przegląd aktywów, ale także na fuzje i przejęcia słabszych, ale atrakcyjnych podmiotów, które mocniej odczują recesję.

W debacie brali udział: Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen; Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź; Leszek Skiba, p.o. prezesa Banku Pekao; Mariusz Dziurdzia, partner PwC, lider usług dla dyrektorów-CFO.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: