Prezes ZUS: chcemy pomóc płatnikom w spłacie zadłużenia

Firma

prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS przekazał informację o zadłużeniu blisko 400 tys. płatników składek. W informacji Zakład wskazał zadłużenie na 31 października br. ‒ Naszym celem jest zainteresowanie klientów stanem ich rozliczeń z ZUS. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z nami w razie wątpliwości lub zastrzeżeń ‒ mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

ZUS oferuje kanały szybkiej i bezpiecznej komunikacji, które umożliwiają załatwianie spraw bez wychodzenia z domu.

Zachęcamy klientów do kontaktu za pośrednictwem PUE, e-wizyt oraz przez Centrum Obsługi Telefonicznej (COT). Szczegółowe informacje, jak się z nami skontaktować, zamieściliśmy na stronie internetowej zus.pl.

W informacji wysłanej do klientów wskazaliśmy zadłużenie na 31 października 2020 roku.

‒ Naszym celem jest zainteresowanie klientów stanem rozliczeń na kontach w ZUS. Wcześniejsze zajęcie się tą sprawą pozwoli na uniknięcie dalszego narastania długu, szczególnie że możliwe jest skorzystanie ze wsparcia ‒ powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Czytaj także: Prof. Gertruda Uścińska: od 4 listopada e-wizyty dostępne we wszystkich oddziałach ZUS

Informacja o zadłużeniu i czas na podjęcie decyzji

Odbieramy bardzo pozytywne sygnały od klientów w tej sprawie. Zwracają uwagę na to, że informacja jest czytelna i przekazana w prosty sposób.

W informacji wskazaliśmy, że możliwe jest rozłożenie zadłużenia na raty albo odstąpienie od naliczania odsetek za zwłokę w przypadku zaległości z 2020 r. Zachęcamy także do korzystania z usług doradców ds. ulg i umorzeń, którzy oprócz wskazania sposobów spłaty zadłużenia pomogą także wypełnić niezbędne dokumenty.

Daliśmy czas naszym klientom do 30 listopada br. na podjęcie decyzji, czy wystąpią z wnioskiem o udzielenie układu ratalnego, czy też spłacą niewielkie kwoty zaległości jednorazowo (np. poprzez zwiększenie wpłaty przy opłacaniu w grudniu br. składek za listopad albo regulując od razu zaległość).

Naszym celem jest zainteresowanie klientów stanem rozliczeń na kontach w ZUS. Wcześniejsze zajęcie się tą sprawą pozwoli na uniknięcie dalszego narastania długu.

Każdy płatnik, który posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych, ma dostęp do informacji o tym, za jakie okresy zalega ze składkami, oraz na jakie fundusze, przy czym informacja ta obejmuje 12 ostatnich miesięcy. Zachęcamy, aby płatnik zweryfikował wykazane przez nas zaległości z własną dokumentacją księgową.

W razie potrzeby uzyskania pogłębionej informacji płatnik może wystąpić do naszej  jednostki terenowej z wnioskiem o podanie szczegółowych informacji. Wniosek taki może złożyć m.in. za pośrednictwem PUE.

Czytaj także: Prezes ZUS przypomina o ulgach w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej

Jak spłacić zadłużenie

Na Platformie Usług Elektronicznych są dostępne bieżące informacje o stanie rozliczeń z ZUS, w tym o zadłużeniu lub nadpłacie, jeżeli takie występują. Dlatego zachęcamy wszystkich płatników do bieżącego kontrolowania stanu rozliczeń bez oczekiwania na działania ze strony Zakładu.

W razie powstania zadłużenia płatnik może wystąpić z wnioskiem o układ ratalny. Prosimy skontaktować się z naszymi doradcami ds. ulg i umorzeń, którzy przedstawią możliwe warunki spłaty zadłużenia. Doradcy pomogą także w wypełnieniu wniosku i innych niezbędnych dokumentów.

Numery telefonów kontaktowych do doradców są dostępne na stronie internetowej www.zus.pl w zakładce „Firmy”.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: