Pro publico bono

BANK 2016/12

Banki znacząco wspierają polską kulturę. A choć nie szczędzą funduszy, przeciętny obywatel Rzeczypospolitej Polskiej niewiele o tym wie. Zapewne i dlatego, że instytucje finansowe wiedzą, że chwalić się specjalnie nie wypada..

Banki znacząco wspierają polską kulturę. A choć nie szczędzą funduszy, przeciętny obywatel Rzeczypospolitej Polskiej niewiele o tym wie. Zapewne i dlatego, że instytucje finansowe wiedzą, że chwalić się specjalnie nie wypada..

Adam Żółw

Kultura jest tym sektorem życia publicznego, który wymaga znaczących nakładów finansowych. Na dodatek zyski pochodzące z działalności kulturalnej są zazwyczaj niemierzalne – głównie dlatego, że oddziałuje ona na wnętrze i wrażliwość człowieka, a także umożliwia i ułatwia mu rozwój duchowy. Można wręcz rzec, że dzięki rozwojowi kultury dokonuje się, oczywiście w pewnym sensie, rozwój społeczeństwa. Sponsorowanie instytucji kulturalnych winno zatem przekładać się na budowę wizerunku firmy, która – oprócz realizacji własnych celów ekonomicznych – pełni też misję społeczną. Bank jawi się wówczas jako instytucja kreatywna, nowoczesna i dbająca o dobro społeczne.

Sponsoring kultury to także jedna z technik marketingowych, która w ostatnich latach staje się coraz bardziej powszechna. W tym przypadku dość trudno jest jednak tak dobrać przedmiot „inwestycji”, żeby osiągnąć efekt w postaci transferu wizerunku. A o opłacalności takiej działalności raczej nie ma co mówić, gdyż na profity trzeba nieraz bardzo długo czekać, a można i nie doczekać się w ogóle.

Mimo to banki chętnie sponsorują kulturę. Większość działających na naszym rynku instytucji prowadzi fundacje, które zajmują się mecenatem i sponsoringiem. Jednym z głównych celów ich działalności jest wspieranie kultury ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: