IT@ Bank 2013: Biedronka rozbija bank

BANK 2013/11

Bez względu na to, czy w plotkach o próbie zablokowania płatności mobilnych w największej sieci handlowej jest ziarno prawdy, czy nie, w wojnie o interchange mamy już pierwszego zwycięzcę. "Biedronka" udowodniła, że ma ogromną siłę rażenia, z którą muszą się liczyć największe banki i instytucje w Polsce, a nawet na świecie.

IGOR LAGENDA

Portugalska sieć handlowa urucho¬miła w naszym kraju płatności mobilne iKASA w poniedziałek 21 października. W pierwszej kolejności do aliansu przystąpiły banki Alior, Getin oraz Pekao ze swoją aplikacją PeoPay. Wszystko jednak wskazuje, że to dopiero początek płatniczej ekspansji.

– „Biedronka” już swoje zrobiła – mówi nam anonimowo osoba pracująca przy projekcie. – Teraz czekamy oferty kolejnych banków, ale to nie one, a my będziemy dyktować warunki. Sieć od początku doskonale zdawała sobie sprawę ze swojej przewagi nad bankami. Firmowanych przez nią 2200 sklepów odwiedza 3,5 mln klientów dziennie, śred¬ni obrót dzienny przekracza 85 mln zł!

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: