Producent Opoczno i Cersanit inwestuje w B2B

Finanse i gospodarka

Ich potencjał produkcyjny w kategorii płytki ceramiczne wynosi 64,6 mln, obsłużyli 6,1 mln szczęśliwych klientów, a z ich mebli łazienkowych skorzystało 420 tys. osób.

By sukcesywnie budować przewagę konkurencyjną, zdecydowali się na automatyzację procesów sprzedaży. Grupa Rovese inwestuje w system e-commerce B2B. Za projekt odpowiedzialni są specjaliści Grupy Unity.

Grupa kapitałowa ROVESE S.A., do której należą m.in. takie marki jak Cersanit czy Opoczno, jest jedną z wiodących polskich firm produkcyjnych na rynku europejskim. Jako wyznawcy nowoczesnych rozwiązań, zdecydowali się na wdrożenie dedykowanej platformy B2B opartej o autorską technologię Grupę Unity. Zadaniem systemu będzie usprawnienie oraz ograniczenie kosztów transakcji zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami.

Głównym założeniem projektu jest uruchomienie sprzedaży internetowej dla klientów biznesowych. Za pomocą aplikacji firma będzie mogła też zwiększyć sprzedaż poprzez skupienie wokół systemu osób, które mają bezpośredni wpływ na zakup towaru oraz udostępnić im narzędzia wspierającego pracę.

Największym wyzwaniem z jakim musimy się zmierzyć, jest przełożenie struktury reguł cennikowych z systemu ERP na platformę B2B. Pozwoli to odwzorować procedurę wyliczania ceny w platformie B2B identyczną jak w ERP. Nietypowym zabiegiem będzie również pełna wymiana informacji o zamówieniach, które muszą być modyfikowane poza systemem B2B a jednocześnie w najbardziej aktualnej postaci widoczne dla klientów – wyjaśnia Piotr Przybyłkiewicz, Project Manager Grupy Unity.

Działalność Grupy Rovese prowadzona jest na rynku polskim oraz poza granicami kraju. Głównym kierunkiem zagranicznej sprzedaży są rynki Europy Wschodniej (Rosja, Ukraina) oraz kraje Unii Europejskiej (m. in. Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja, Dania).

Grupa Unity to największy dostawca systemów IT dla e-commerce na polskim rynku. Bieżący projekt to kolejna realizacja dla branży wyposażenia łazienek wykonywana przez jej specjalistów. W skład Grupy wchodzą takie marki jak Contium, Empathy – Internet Software House oraz Internet Designers. Do Klientów Grupy należą m.in. RTV EURO AGD, Leroy Merlin czy Kontri.pl.

Źródło: Unity S.A.

Udostępnij artykuł: