Produkt, konkurs, dobroczynność

Finanse i gospodarka

Wiele młodych firm niezależnie od tego, czy ich produkt jest wyjątkowy czy nie,  stoi przed problemem skutecznego dotarcia do dużej liczby odbiorców.

Grupy docelowe, do których skierowany powinien być komunikat mówiący „Tu jesteśmy! Mamy rozwiązanie Twojego problemu!” skupiają swoją codzienną uwagę na ściśle wyselekcjonowanych mediach. Koszty zareklamowania się w najpopularniejszym, czy chociażby pretendującym do tego miana portalu, czy gazecie są zazwyczaj barierą nie do przeskoczenia. Z pomocą przychodzą social media, chociaż również na tym polu coraz trudniej jest stworzyć małym kosztem coś, co przyniosłoby upragniony skutek.

Najbardziej pożądaną i teoretycznie efektywną strategią jest próba zadziałania czymś innym, niż pieniądze. Światem żądzą ludzie i im więcej indywidualnych jednostek uzna Twój unikalny pomysł za fajny i wart wsparcia, tym więcej oszczędzasz na drogich reklamach.

Próbą wykorzystania tego założenia jest nowa kampania promocyjna przelewów online marki Espago. Jest to połączenie prezentacji produktu z konkursem i akcją dobroczynną. Na specjalnie stworzonej stronie odwiedzający mogą przekazać drobną kwotę na rzecz AKADEMII PRZYSZŁOŚCI, która dzięki uprzejmości dostawcy usługi stała się beneficjentem akcji. Każdy, kto natknie się na www.korki.espago.com ma okazję przetestować kolejne na polskim rynku rozwiązanie umożliwiające płatność przez Internet i przy okazji wspomóc potrzebujące dzieci w  ich edukacji. Dodatkowo, w sam raz na wakacje, które powinny być czasem aktywnego wypoczynku, każdy darczyńca ma okazję wygrać korki piłkarskie. Urlop jest dobrym czasem na sport, a wsparcie słusznej inicjatywy jest mile widziane o każdej porze roku.

Przekazanie symbolicznej złotówki zajmie tylko chwilę, jednak jeśli kogoś ciekawią kulisy inicjatywy może zabawić na stronie trochę dłużej, aby zapoznać się z działalnością społecznego partnera akcji, czy też dowiedzieć się czegoś na temat korzyści płynących ze skorzystania z prezentowanego systemu. Poza automatyzacją płatności, która zaczyna być standardem, szczególnie ważne są tu korzyści dla sprzedającego. Koszty obsługi płatności są bardzo ważnym elementem kalkulowania kosztów prowadzenia działalności handlowej w Internecie, chociaż zapewne nie tylko one są przedmiotem zainteresowania ludzi działających w e-commerce.

Udostępnij artykuł: