Profi Credit drugą największą firmą pożyczkową w Polsce

Finanse i gospodarka

W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. firma Profi Credit Poland udzieliła pożyczek o łącznej nominalnej wartości ponad 356 mln zł. Daje to spółce pozycję drugiego największego gracza na polskim rynku pożyczkowym. Liczba kredytów niebankowych sprzedanych od 1 stycznia do końca września  br. była wyższa o ok. 15 % od puli sprzedanej w analogicznym okresie 2013 r.

Osiągnięte przez firmę wyniki pokazują, że zapotrzebowanie na pożyczki niebankowe wśród Polaków stale rośnie.  Dowodzą one również, że oferta produktów finansowych, której trzon stanowią wysokokwotowe pożyczki średnio i długoterminowe pokrywa znaczący obszar rynku, choć do niedawna ten segment produktowy był postrzegany jako nisza. Wyniki finansowe spółki idą w parze z intensywnym rozwojem kanałów sprzedaży. Profi Credit stale rozbudowuje swoją sieć doradców w terenie oraz wdrożony na początku tego roku nowy system sprzedaży internetowej.

– Wrzesień zamknął kolejny z rzędu kwartał, w którym wyraźnie wzrosła sprzedaż produktów finansowych Profi Credit. Cieszymy się, że nasze indywidualne podejście do każdego klienta ma bezpośrednie przełożenie na rozwój. Posiadamy szeroką sieć biur terenowych, a nasi doradcy są gotowi w każdej chwili odwiedzić klienta i pomóc mu w wyborze produktu najlepiej odpowiadającego jago potrzebom i możliwościom – mówi Jarosław Chęciński, Dyrektor Wykonawczy, Profi Credit Poland.

Polacy coraz bardziej świadomi finansowo

Od 1 stycznia do końca czerwca 2014 r. spółka udzieliła ponad 25 tysięcy pożyczek o łącznej nominalnej wartości 232 066 374 zł. Tym samym, w I półroczu 2014 r. zawarto o 30% więcej nowych umów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a ich łączna nominalna wartość była wyższa aż o 35%. Dynamiczny wzrost liczby sprzedanych pożyczek nie wiązał się z wyraźnym zwiększeniem szkodowości, czyli częstotliwości występowania niespłacanych zobowiązań. Oznacza to, że świadomość finansowa Polaków jest coraz większa, klienci podejmują decyzje finansowe w sposób coraz bardziej przemyślany.

Potrzeby klientów na pierwszym miejscu – rozwój sieci i kanałów sprzedaży

Dostosowanie oferty do potrzeb klientów wiąże się z rozwijaniem różnorodnych kanałów sprzedaży, przystających do oczekiwań zróżnicowanych grup konsumenckich. W 2014 r. sieć placówek oraz agentów terenowych i call center zasilone zostały przez system sprzedaży internetowej. Firma Profi Credit Poland jest pierwszym w Polsce przedsiębiorstwem finansowym oferującym internetowe pożyczki niebankowe średnio i długoterminowe.

Źródło: Profi Credit

Udostępnij artykuł: