Promocja i marketing wspierają program Fundacji Polska Bezgotówkowa

Firma

Reklamy telewizyjne pokazujące rzeczywistych właścicieli firm i zmiany na stronie internetowej mają przyciągnąć kolejnych przedsiębiorców do programu Fundacji Polska Bezgotówkowa

#MarcinZłoch: Na potrzeby Fundacji #PolskaBezgotówkowa w obecnym roku produkowane będą, a następnie promowane, wideoreportaże z udziałem autentycznych przedsiębiorców z Programu, którzy mówią o swojej pracy i o tym, jak pomógł im w niej terminal @MiesiecznikBANK @bezgotowkowa

Duży wpływ na decyzje przedsiębiorców mają opinie i rekomendacje innych przedsiębiorców – wideoreportaże są idealnym źródłem takich pozytywnych opinii. Program Polska Bezgotówkowa jest bardzo dobrze oceniany przez przedsiębiorców. Aż 95 proc. spośród nich deklaruje, że poleciłoby posiadanie terminala innym przedsiębiorcom.

Dlatego na potrzeby Fundacji Polska Bezgotówkowa w obecnym roku produkowane będą, a następnie promowane, wideoreportaże z udziałem autentycznych przedsiębiorców z Programu, którzy mówią o swojej pracy i o tym, jak pomógł im w niej terminal. Dwa reportaże (z rehabilitantką z Łodzi oraz podolog z Bydgoszczy) zostały już zrealizowane. W przygotowaniu jest kolejny, z właścicielką Pracowni Tortów Słodko w Białymstoku.

Synergia działań

Plany komunikacyjne Programu Polska Bezgotówkowa na 2019 rok zakładają pełną synergię działań, łączącą i dopełniającą aktywności public relations, public affairs oraz digital. Ma to pozwolić na zwiększenie spójności prowadzonych przez Fundację akcji skierowanych przede wszystkim do przedsiębiorców.

Kampania ogólnopolska

Kampania marketingowa będzie miała charakter edukacyjny. Będzie to kampania o zasięgu ogólnopolskim, ze szczególnym uwzględnieniem działań lokalnych i regionalnych. W sferze treści przekazu szczególny nacisk zostanie położony na komunikowanie korzyści dla obywatela, przedsiębiorcy, urzędów i państwa płynących z płatności bezgotówkowych i wykorzystania nowoczesnych instrumentów finansowych.

Kluczowe działania podzielono na dwie fale. Już w marcu rusza pierwsza fala kampanii Programu w mediach szerokiego zasięgu. Wykorzystane będą w niej istniejące spoty reklamowe (Fryzjerka, Piekarz, Stomatolog) oraz spoty radiowe. W kampanii radiowej nawiązana została współpraca ze stacjami lokalnymi. Drugą falę kampanii zaplanowano na drugą połowę roku (start około sierpnia/ września) i zostanie w niej pokazana nowa kreacja spotu, nad którą niebawem ruszą prace produkcyjne.

Cyfrowy świat

Fundacja równolegle będzie prowadzić działania marketingowe w kanałach cyfrowych. W celu podniesienia efektywności tych działań zostanie lekko zmodyfikowana strona internetowa polskabezgotowkowa.pl, która jest głównym miejscem, do którego odbiorcy zaglądają, aby dowiedzieć się więcej i sięgnąć po terminal.

Aby ułatwić i skrócić im ścieżkę do terminala, na stronie www pojawi się formularz kontaktowy. Dopiero po jego wypełnieniu przedsiębiorca wybiera agenta lub bank, od którego chce uzyskać terminal – klikając „wyślij”, wysyła prośbę o kontakt.

Nowy sposób na dotarcie do odbiorcy

  1. Klient widzi reklamę Programu Polska Bezgotówkowa w internecie — klika i wchodzi na dedykowany dla danej branży Landing Page www.polskabezgotowkowa.pl. Zostanie zaprojektowanych kilkanaście różnych kreacji reklamowych, wyróżniających się grafiką dopasowaną do danej branży. W zależności od tego, w którą reklamę klient kliknie, zostanie przekierowany na inną Landing Page.
  2. Na Landing Page’u klient widzi formularz do wypełnienia oraz rotator z logotypami agentów rozliczeniowych i banków. Pierwszym krokiem jest wypełnienie formularza.
  3. Po wypełnieniu formularza klient wybiera dostawcę terminala z listy rotujących logotypów. Po wybraniu dostawcy (jednego lub wielu) klient klika w przycisk „wyślij” widoczny na kafelku z logotypem. W ten sposób jego dane kontaktowe zostają wysłane zarówno do Fundacji, jak i do danego agenta/ banku.
  4. P o wysłaniu danych, klientowi wyświetla się strona z podziękowaniem oraz informacją, że wybrany przez niego dostawca terminala skontaktuje się z nim w najbliższym czasie.

W przypadku stron agentów/banków, na których klient może bezpośrednio zamówić terminal online, po ich wybraniu klientowi otworzy się w przeglądarce nowa karta, gdzie klient na danej stronie agenta/banku może dokończyć proces zamówienia terminala online.

Dane klientów z formularza będą zbierane na jednej Platformie nuLead Polska Bezgotówkowa, do której będą mieli dostęp wszyscy agenci i banki z Programu. Automatycznie dane będą wysyłane także do agentów i banków. W przypadku tych, którzy oferują klientom model zawarcia umowy online, klient zostanie przekierowany na ich stronę w celu dokończenia procesu aplikacji.

Ważnym elementem kampanii digitalowej w roku 2019 będzie hipertargetowanie. Opracowanych zostanie około 20 podstron dedykowanych różnym branżom. Pozwoli to na prezentowanie treści reklamowych skierowanych dokładnie do tych wybranych branż.

Od marca uruchomione będzie także digitalowe Contact Center Fundacji, które wspierać będzie przez cały czas osoby z działów marketingu digital agentów i banków, najpierw przy wdrażaniu nowego modelu leadowania i integrowaniu z Platformą nulead, a przez resztę roku w działaniach marketingu digital.

 

Źródło: alebank
Udostępnij artykuł: