Przegląd: wrzesień 2009

FN 2009/07-09 (lipiec - wrzesień 2009)

Certyfikat SKP - dobre umowy dla konsumentów, etyczny marketing dla firm. Od września Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) nadaje wzorcom umownym Certyfikat SKP. Certyfikowana przez SKP umowa daje gwarancję zgodności z prawem konsumenckim oraz szeroko rozumianym interesem konsumentów.

Certyfikat SKP - dobre umowy dla konsumentów, etyczny marketing dla firm. Od września Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) nadaje wzorcom umownym Certyfikat SKP. Certyfikowana przez SKP umowa daje gwarancję zgodności z prawem konsumenckim oraz szeroko rozumianym interesem konsumentów.

Każdy przedsiębiorca może zwrócić się do Stowarzyszenia z prośbą o zaopiniowanie umów zawieranych z konsumentami. Pozytywna opinia zespołu prawnego Stowarzyszenia skutkuje wydaniem Certyfikatu SKP, który przedsiębiorca może wykorzystać w swoich działaniach marketingowych.

Certyfikat przyznawany jest na 12 miesięcy, a do oceny wszystkich umów stosowane są te same, jednolite kryteria, zawarte w Regulaminie Certyfikatu SKP. Jednocześnie Stowarzyszenie nie ocenia, czy umowa spełnia indywidualne oczekiwania i potrzeby konsumenta, takie, jak cena czy jakość – o tym każdy konsument musi zdecydować sam.

Pierwszym klientem, z którym Stowarzyszenie rozpoczęło proces certyfikacji, jest BRE Bank S.A.

„Cieszymy się, że tak poważna instytucja, jak BRE Bank, zdecydowała się wyjść kilka kroków przed konkurencję i pokazać konsumentom, że chce stosować uczciwe, czytelne i dobre umowy. W sytuacji spowolnienia gospodarczego, przy rosnącej stopie bezrobocia, konsumenci potrzebują dobrych umów bardziej niż kiedykolwiek. Firmy natomiast znajdą w Certyfikacie SKP nowatorskie i etyczne rozwiązanie marketingowe. Wierzymy, że wzrostem zaufania i lojalności do przedsiębiorcy oferującego umowę z Certyfikatem SKP można się będzie cieszyć latami. Zapraszamy wszystkie etyczne firmy do współpracy i do poddawania swoich umów certyfikacji.” – mówi Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, Grażyna Rokicka.

Modernizacja 
też jest ważna

W wielu polskich miastach i miasteczkach coraz bardziej powiewa nowoczesnością. Żyjemy w dynamicznych, pod wieloma względami, czasach. Trzeba nieustannie dostosowywać się do nowych warunków. U nas intensywność zmian dodatkowo wynika z wieloletnich zaniedbań w różnych dziedzinach.

Przy tworzeniu nowoczesnej tkanki urbanistycznej nie można jednak zapominać o przeszłości. Wyzwaniem jest dziś nie tylko odpowiednie do uwarunkowań i potrzeb zagospodarowanie przestrzeni, ale także modernizacja istniejących terenów oraz obiektów i wpasowanie ich w całą przestrzeń.

Pod koniec sierpnia została rozstrzygnięta XIII już edycja Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku”. W tegorocznej edycji ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: