Przyszłość płatności: pięć trendów na 2020 rok

Bezgotówkowo

Napis: płatności
Fot. stock.adobe.com/WrightStudio

W ciągu ostatnich pięciu lat zachowania i oczekiwania konsumentów radykalnie zmieniły sposób, w jaki dokonujemy i przyjmujemy płatności. Teraz każdy może płacić, kiedy chce, gdzie chce i jak chce. Ta zmiana w oczekiwaniach - w dużej mierze spowodowana przejściem z gotówki na płatności bezgotówkowe - doprowadziła do wytworzenia się nowych zastosowań i metod płacenia tworzonych szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, w tempie, którego nigdy nie wyobrażalibyśmy sobie jeszcze rok lub dwa lata temu.

W przyszłym roku możemy nawet znaleźć się w punkcie, w którym będziemy mogli zapłacić za pomocą samochodu #płatności

– W przyszłym roku możemy nawet znaleźć się w punkcie, w którym będziemy mogli zapłacić za pomocą samochodu. Dla głównych graczy branżowych, fintechów i banków oznacza to duży skok innowacyjny – mówi Michel Léger, Executive Vice President Global Sales & Marketing w Ingenico.

Social Commerce i Voice Commerce: technologia płatności w 2020 r. jest już dostępna

W 2020 roku „Social Commerce” i „Voice Commerce” prawdopodobnie staną się nieodłączną częścią naszego codziennego życia, umożliwiając płacenie za pomocą chatbota w mediach społecznościowych lub za pomocą poleceń głosowych. Statystyki pokazują, że pod koniec 2018 roku konsumenci korzystali z 2,5 mld cyfrowych asystentów na różnego typu urządzeniach (Juniper Research, Digital Voice Assistants: Platforms, Revenues & Opportunities 2019-2023). RBC Capital Markets przewiduje, że zakupy głosowe poprzez Alexę od Amazon przyniosą amerykańskiemu gigantowi przychody w wysokości 5 mld dolarów w 2020 roku.

Będziemy świadkami pojawiania się coraz większej liczby „usług dodanych”, które będą uzupełniać transakcje na terminalach płatniczych i oferować dodatkowe bonusy dla sprzedawców i konsumentów, w tym oferty lojalnościowe i kuponowe, które są zintegrowane z transakcjami. Dzięki technologii „PIN on mobile” telefony komórkowe zostaną przekształcone w terminale płatnicze – wystarczy wpisać kod PIN lub po prostu zbliżyć kartę do telefonu komórkowego sprzedawcy.

Czytaj także: Płatności wearables: zajmujemy 5. miejsce w Europie i 6. na świecie >>>

Ingenico uruchomiło już na wybranych rynkach programy Social Commerce oraz Voice Commerce, które zapewniają bezpieczne płatności zbliżeniowe na telefonach komórkowych i tabletach.

Płacenie lodówką: rewolucja Intenet-of-things rozpoczęta

Badania rynku wskazują, że przemysł inteligentnych domów osiągnie wartość około 53 miliardów dolarów do 2020 roku. Ma to związek ze zmieniającymi się sposobami korzystania z przedmiotów codziennego użytku, co sprawia, iż ​​myślimy, że już wkrótce będziemy mogli dokonywać płatności za pomocą naszych lodówek, samochodów, a może także luster? Do 2020 r. na całym świecie zainstalowanych zostanie 24 miliardy urządzeń IoT. W rzeczywistości przewiduje się, że każdego dnia w tym roku pojawi się 5,5 miliona nowych urządzeń.

Kluczem jest sposób, w jaki przenosimy płatności na inteligentne przedmioty i wdrażamy cały proces cyfrowy. Możliwości, jakie oferuje Intenet-of-things, są nieograniczone, gdy posiada się wiedzę, jak zintegrować bezpieczny system płatności z urządzeniem.

Bezpieczeństwo a zmianą sposobu użytkowania

Konsumenci są świadomi, że ich dane są wykorzystywane w różnych celach, dlatego są czujni i pytają o bezpieczeństwo nowych rozwiązań wprowadzanych na rynek. Teraz użytkownicy ustalają reguły. Spółki obsługujące płatności muszą wprowadzać coraz bardziej zaawansowane standardy bezpieczeństwa. Oznacza to, ciągły rozwój i zdobywanie wiedzy technicznej, w celu oferowania najnowocześniejszych rozwiązań zapewniających zarówno najwyższe bezpieczeństwo, jak i doskonałą obsługę klienta. Nowe osiągnięcia technologiczne prawdopodobnie skupią się na wykorzystaniu uwierzytelniania biometrycznego, integracji portfeli mobilnych, adaptacji do płatności kryptowalutami oraz wykorzystania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w celu zapewnienia bezproblemowych zabezpieczeń płatności.

Płatność: kluczowy czynnik w doświadczeniu klienta

Według badań Capgemini i BNP Paribas płatności cyfrowe mają osiągnąć rekordowy poziom 726 miliardów do 2020 roku. Proces płatności jest podstawowym elementem handlu i obsługi klienta. Konsumenci oczekują, że płatności będą szybkie i intuicyjne, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej transparentności całego procesu. Domyślnie oznacza to, że doświadczenia z obsługi muszą być w pełni bezpieczne. Firmy, które połączą stacjonarne i internetowe systemy zakupów oraz zaoferują najlepszą obsługę wielokanałową zdobędą przewagę rynkową.

– W październiku NBP poinformował, że w ciągu ostatniego roku liczba placówek handlowo-usługowych akceptujących płatności bezgotówkowe zwiększyła się o 114 tys. nowych punktów, co oznacza wzrost o 21 proc. (NBP, Informacja o kartach płatniczych II kwartał 2019 r.). Od marca 2019 roku możemy poszczycić się również 100 proc. nasyceniem rynku w terminale obsługujące płatności zbliżeniowe. Prognozujemy, że Europa osiągnie ten poziom dopiero w przyszłym roku. – komentuje Michał Laszczyk, Marketing Manager Ingenico na Europę Wschodnią.

Otwarte innowacje działające na rzecz przyszłych rozwiązań płatniczych

W obszarze płatności, decydującym czynnikiem jest użytkowość. W celu oferowania rozwiązań, które sprostają konsumentom i ich oczekiwaniom, branża płatnicza musi być wspierana przez najlepszych – firmy i instytucje, VC, start-upy i fintechy.

W czerwcu 2019 r., obok CaixaBank i Global Payments, Ingenico uruchomiło Zone2boost, międzynarodowy program innowacji wspierający start-upy w sektorach fintech i detalicznym na wczesnych etapach rozwoju.. Projekt zakłada przyspieszyć dzięki inwestycjom, mentoringowi i połączeniom z około 30 firmami w ciągu najbliższych 3 lat.

Źródło: Ingenico
Udostępnij artykuł: