PSD2: Santander Bank Polska będzie świadczyć usługi jako TPP. Zmieni się też sposób logowania dla klientów

Z rynku

Placówka Santander Bank Polska
Fot. Materiały prasowe Santander Bank Polska

Sąd wpisał zmiany w statucie Santander Bank Polska, które, zgodnie z zapisami Dyrektywy PSD2, pozwolą świadczyć bankowi usługi dostępu do informacji o rachunku płatniczym oraz inicjowania transakcji płatniczych, czyli w praktyce zostać TPP (Third Party Provider), podał bank.

Sąd wpisał zmiany w statucie @SantanderBankPL, które, zgodnie z zapisami Dyrektywy #PSD2, pozwolą świadczyć bankowi usługi dostępu do informacji o rachunku płatniczym oraz inicjowania transakcji płatniczych #TPP #SantanderBankPolska

Santander Bank Polska chce wykorzystać szanse, jakie stwarza wchodząca wkrótce w życie unijna dyrektywa PSD2 i świadczyć usługi jako TPP. Oznacza to, że bank będzie świadczył usługi dostępu do informacji o rachunku płatniczym oraz inicjowania transakcji płatniczych. Wkrótce Santander Bank Polska rozpocznie pierwsze próby produkcyjnego dostępu do środowisk API innych banków, podano.

Zmiana statutu

“Wpisanie zmian statutu Santander Bank Polska w KRS to kolejny kamień milowy w drodze do oferowania przez bank usług jako TPP. Już wkrótce nasi klienci będą mogli w bankowości internetowej i mobilnej zagregować swoje rachunki płatnicze, prowadzone w innych bankach. Ułatwi to z pewnością zarządzanie własnym budżetem” – powiedział Szymon Staśczak, odpowiedzialny za wdrożenie biznesowe PSD2 w Santander Bank Polska.

Czytaj także: W świecie PSD2 będzie rządzić mikropersonalizacja. Banki gotowe do walki o klienta?

Zmieni się sposób logowania do usług zdalnych dla klientów banku

Jednocześnie, wypełniając wymogi dyrektywy, od 14 września br. zmieni się sposób logowania do usług zdalnych dla klientów banku. Wymagane będzie silne uwierzytelnianie klienta w bankowości internetowej, tj. klienci, którzy dotychczas logowali się podając login i hasło, będą każdorazowo proszeni o dodatkową autoryzację : smsKod-em, tokenem lub mobilnym podpisem.

Santander Bank Polska wprowadza także nowe rozwiązanie – logowanie się urządzeniem zaufanym (tzw. “zaufanym komputerem”). Klient będzie miał możliwość dodania swojego komputera, tabletu lub smartfonu jako urządzenia zaufanego. Dzięki logowaniu za pomocą zaufanego urządzenia, nie będzie konieczności dodatkowej autoryzacji (smsKod-em, tokenem lub mobilnym podpisem) – klient będzie się logował jak dotychczas: jedynie z użyciem loginu oraz hasła.

Czytaj: PSD2: jeśli nie zareagujesz, nie będziesz mógł korzystać z bankowości elektronicznej >>>

“Środowisko produkcyjne API pozwoli na pobieranie w bezpieczny dla klientów sposób informacji o rachunkach płatniczych i rachunkach kart kredytowych, w tym historii transakcji, inicjacji transakcji płatniczej oraz informacji na temat wysokości dostępnych środków. Dostęp do danych rachunków płatniczych będzie wymagał udzielenia zgody przez klienta, którą będzie można cofnąć w dowolnym momencie. Dostęp do API jest bezpłatny i nie wymaga interakcji z przedstawicielami banku, cały proces przebiega on-line” – podsumowano.

Santander Bank Polska (d. Bank Zachodni WBK) należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Głównym akcjonariuszem BZ WBK jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: