Psychologia w marketingu: Sprzedawco, uśmiechnij się!

NBS 2014/12

Uśmiech i szczęśliwy wyraz twarzy przysparzają sprzedawcy sympatii i klientów. Trzeba pamiętać, że uśmiech to broń uwodziciela.

Często jednak uśmiechy nie są szczere, można nazwać je sytuacyjnymi. Czasami już na pierwszy rzut oka można rozpoznać fałszywy uśmiech. Nie należy patrzeć na usta czy policzki tylko na niewielką fałdkę znajdującą się poniżej brwi. Jeśli uśmiech jest szczery przesuwa się ona w dół, w innych przypadkach po prostu jej nie widać. Psychologowie biznesu przekonują jednak, że sprzedawcy balansują pomiędzy naturalnością a zachowaniami kontrolowanymi.

Poszukiwany: dobry aktor!

Zachowania odbierane jako naturalne, skuteczniej wpływają na odbiorców, jednak kapitalne znaczenie ma to, czy sprzedawca potrafi dostosować swoje zachowanie do potrzeb chwili. Czy oczekujemy, że będzie wobec nas spontaniczny, czy szczery? Wydaje się, że aby osiągnąć cokolwiek w sprzedaży, trzeba być ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: