Rabat, kiedy i komu się opłaca?

Firma

Wielu przedsiębiorców i zapewne większość klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dużo istnieje różnego rodzaju rabatów. Piszą o tym eksperci Akademii Przedsiębiorcy na stronach Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Złoty napis: Special offer 25% limited time only - na czarnym tle
Fot. stock.adobe.com /Katerina

Wielu przedsiębiorców i zapewne większość klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dużo istnieje różnego rodzaju rabatów. Piszą o tym eksperci Akademii Przedsiębiorcy na stronach Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Rabat czasowy, rabat lojalnościowy, rabat stały czy rabat bezwarunkowy – to tylko niektóre z rodzajów rabatów, które ma do dyspozycji przedsiębiorca.

Co to jest rabat i jakie są jego rodzaje, w jakim celu właściciele sklepów stosują rabaty i programy rabatowe, kiedy warto wprowadzić rabaty i jak zrobić to dobrze, skąd brać pomysły na ciekawe programy rabatowe – na te pytania odpowiadają eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa w artykule „Rodzaje rabatów – jakich zniżek możesz udzielić klientom?"

Czy rabat się opłaca?

Duże znaczenie ma też to, czy rabat jest komunikowany klientowi w formie procentowej czy kwotowej. Istotne jest też to, jak duży proponuje się rabat.

I w końcu przedsiębiorca musi wiedzieć czy zastosowanie określonego rabatu przyniesie mu w dalszej lub bliższej perspektywie zyski, a także czy zdobędzie na stałe nowych klientów.

Programy rabatowe i lojalnościowe

Oprócz omówienia poszczególnych rodzajów rabatów w Akademii Przedsiębiorcy przeczytamy także o tym, czym są programy rabatowe i programy lojalnościowe i jak działają.

Ważne dla każdego, kto chce proponować klientom rabaty jest poznanie zasad ich udzielania, bo nie zawsze opłaca się ich stosowanie.

Poza tym, co podkreślają autorzy artykułu – polityka rabatowa musi być zgodna z zasadami zdrowej konkurencji.

Udostępnij artykuł: