Rachunki zapłacą się same – nowy serwis płatności Blue Media SA

Finanse i gospodarka

Firma Blue Media SA, znana m.in. jako operator systemu międzybankowych przelewów natychmiastowych SPBC oraz rozwiązań płatniczych, uruchomiła nowy internetowy serwis bm.pl. Za jego pośrednictwem można będzie opłacać wszystkie domowe rachunki w sposób zautomatyzowany, bez konieczności logowania się do eboków i kont bankowych.

Firma Blue Media SA, znana m.in. jako operator systemu międzybankowych przelewów natychmiastowych SPBC oraz rozwiązań płatniczych, uruchomiła nowy internetowy serwis bm.pl. Za jego pośrednictwem można będzie opłacać wszystkie domowe rachunki w sposób zautomatyzowany, bez konieczności logowania się do eboków i kont bankowych.

Spółka Blue Media specjalizuje się w płatnościach internetowych już od kilkunastu lat. Z jej rozwiązań zaimplementowanych w ebokach największych wystawców faktur korzysta ponad 6 mln klientów końcowych. Na mocy zgody NBP na działalność rozliczeniową i rozrachunkową spółka prowadzi również System Płatności BlueCash. System ten ma w swoim zasięgu już ok. 26 mln kont indywidualnych klientów banków.

Nowy serwis kierowany jest bezpośrednio do klientów indywidualnych. Dzięki niemu będą mogli zebrać wszystkie domowe płatności w jednym miejscu i opłacać je za pomocą salda lub kart płatniczych. Serwis sam pobierze dane z eboków, łącznie z wysokością rachunków za dany miesiąc. W najwygodniejszym, w pełni automatycznym wariancie, bm.pl wyśle jedynie informację o wysokości zbiorczego przelewu, dając możliwość zatrzymania go, jeśli kwota wzbudzi wątpliwości.

- Nasz serwis będzie ciekawą alternatywą dla eboków i kont bankowych - uważa Anna Maraś z Blue Media SA. - Do tej pory koncentrowaliśmy się na świadczeniu usług płatniczych poprzez naszych Partnerów - banki, wystawców faktur i podmioty eCommerce. Tym razem postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia wyniesione z naszych serwisów konsumenckich i zaoferować kompleksową usługę płatniczą klientom końcowych.

Jak pokazują najnowsze badania TNS zrealizowane na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, aż 46% Polaków przyznaje się do opłacania rachunków po terminie. I nie jest spowodowane to jedynie problemami finansowymi. Blisko jedna czwarta (23%) badanych przyznaje, że zwyczajnie zapomina o opłatach, a 12% zdarza się rachunek zgubić. Prawie jedna piąta (19%) respondentów wskazała, że w terminowym zapłaceniu należności przeszkodziła im choroba. Tymczasem zaleganie z płatnościami może powodować wpisanie do Krajowego Rejestru Długów, w konsekwencji zaś, np. odmowę udzielenia kredytu.

- Ideą serwisu bm.pl jest maksymalne uproszczenie płatności - opowiada Anna Maraś. - Nikt nie lubi płacić rachunków, przepisywania danych, logowania się do kolejnych kont i "ebok-ów". Dzięki naszemu serwisowi o rachunkach w zasadzie można zapomnieć. Przypominać o nich i opłacać je będzie serwis - automatycznie.

Spółka Blue Media jest wścielam i operatorem m.in. serwisu doładowań telefonów na kartę blue.pl, serwisu przelewów natychmiastowych bluecash.pl i internetowego marketu ubezpieczeniowego inseco.pl. Oferowane w tych serwisach usługi będą dostępne również na bm.pl.

Pod własną marką i domeną dalej rozwijany będzie natomiast serwis finansów społecznościowych Kokos.pl, w którym użytkownicy udzielają sobie wzajemnie pożyczek i wymieniają waluty.

150424.platnosci.bmpl.01.400x150424.ekran.bmpl.04.400x

Andrzej Jędrzejczak
PR Manager

Udostępnij artykuł: