Ranking 50 Największych Banków w Polsce 2010: Komunikacja zewnętrzna – Banki grają w kolory

BANK 2010/06

Kryzys finansowy wyrwał instytucje finansowe z błogiej drzemki. Nagle okazało się, że trzeba gasić pożar. Ratować nie tylko zagrożone aktywa, ale również dobre imię.

Igor Lagenda

Trudno dziś rozstrzygnąć, co za oceanem bardziej nadszarpnęło reputację banków; seria spektakularnych bankructw czy wielomiliardowa pomoc, którą przyjęły z kasy państwa i poza jednym wyjątkiem (Bank of America) nie zwróciły. I choć w naszym kraju nie mieliśmy do czynienia ani z pierwszym, ani z drugim przypadkiem, polskie banki i tak musiały podjąć wysiłek, by swój wizerunek poprawić. Kij w mrowisko włożyły spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe, które tyleż naiwną, co nie do końca prawdziwą reklamą usiłowały przekonać klientów, że nie należy ich winić za kryzys, bo nie są bankami. Slogan ten zabrzmiał mało wiarygodnie w kontekście odmowy przyznania SKOK-om licencji bankowej. Finał całej sprawy znalazł miejsce w UOKiK, który nałożył na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: